۱۳۹۳ فروردین ۲۸, پنجشنبه

بیانیه ۹۹





نبرد هنوز ادامه دارد!!!

حمایت‌ها را گسترده‌تر ادامه دهیم!


جمهوری اسلامی در مقابل مقاومت شاهرخ زمانی و حمایت‌های گسترده از وی که هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد برای تغییر جهت و تقلیل توان و متوقف کردن حمایت‌ها مجبور به عقب‌نشینی شد اما با توجه به خصلت ذاتی حکومت‌های ضد انسانی که نمی‌توانند تابع رعایت حقوق انسان‌ها و قوانین باشند، پس از عقب‌نشینی، دشمنی و ضدیت خود را با حقوق حقه‌ی شاهرخ به صورت دیگری بروز داد. یعنی به‌طور رسمی عقب نشینی کرده و شاهرخ زمانی را از تبعید غیرقانونی در زندان قزلحصار به زندان گوهردشت که خواست شاهرخ بود برگرداند اما همزمان در تاکتیک جدیدی به بهانه‌های مختلف جهت انتقام‌گیری اقدام به پرونده‌سازی مجدد علیه شاهرخ کرد، این بار به صورت غیررسمی و غیرمستقیم از طریق عوامل خود مانند مردانی  رئیس زندان شکل جدیدی از آزار و اذیت را شروع کرده است.
دو پرونده جدید علیه شاهرخ ساخته اند یکی برای گزارشی با عنوان "گوهرشدت: این‌جا مرگ هم ناله می‌کند" (این گزارش در اینترنت موجود است برای درک موضوع آن را بخوانید تا بدانید اگر کسی از جنایات جمهوری اسلامی حرفی بزند با او چگونه رفتار می‌شود) پرونده دوم به جهت شکایت رئیس زندان گوهردشت که نوشته است شاهرخ زمانی قابل کنترل نیست ساخته شده است. هم‌چنین با دستور غیرقانونی مردانی شاهرخ را به سالن ۸ بند ۳ که محل نگهداری زندانیان غیرسیاسی است منتقل کرده‌اند. از این جهت دستور فوق مغایر با قانون است که ماده‌ی مربوط به تفکیک جرائم توسط مردانی زیر پا گذاشته شده است. این ترفند شناخته شده‌ی جمهوری اسلامی است که وقتی مستقیما نمی‌تواند اعمال غیرقانونی خود را پیش ببرد به صورت غیرمستقیم و طرح توطئه‌های مختلف با عناوین عوامل خودسر و غیره اهداف ضدانسانی و جنایت‌کارانه را پیش می‌برد. در مقابل چنین تاکتیکی تنها راه درست این است که با حمایت‌ها و افشاگری‌های دائمی و گسترده  سران و مقامات عالی‌رتبه‌ی جمهوری اسلامی که خود را پشت عوامل دون پایه پنهان می‌کنند  هدف و طرف مقابل قرار داده و آن‌ها را هر چه گسترده‌تر افشا کرده مشتشان را باز کنیم. بنا براین علی‌رغم این‌که مردانی و عواملی مانند او نباید بی‌نصیب بماند بل‌که باید توسط خود زندانیان سالن ۱۲، زندان به جهنمی برایش تبدیل شود، اما نوک اصلی حمله افشای کلیت نظام و سران عالی رتبه را هدف قرار دهد. بنابراین از هرجهت مسئولیت اذیت و آزار شاهرخ و دیگر زندانیان به عهده سران جمهوری اسلامی بخصوص قوه قضائیه، وزارت اطلاعات ، سازمان زندان‌ها ، مجلس و صد البته به عهده حسن روحانی است، برای بشکست کشاندن طرح جدید جمهوری اسلامی اعلام می داریم نبرد هنوز ادامه دارد پس باید حمایت‌های عملی و معنوی نیز با گستردگی ادامه یابد.
در این راستا از تمامی تشکل‌ها، فعالین، احزاب، سازمان‌ها و نهادهای داخلی و جهانی می‌خواهیم هم‌چنان حمایت‌های خود را از مقاومت شاهرخ زمانی و دیگر زندانیان ادامه بدهند، به طور مشخص از فعالین و تشکل های داخل ایران که طی  ۴۰ روز گذشته اعلام حمایت کردند می‌خواهیم هم‌چنان ادامه بدهند و از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه  و سندیکای کارگران هفت تپه می‌خواهیم با توجه به این‌که شاهرخ زمانی کارگر و عضو هیات موسس سندیکای کارگران نقاش و تزئینات تهران و حومه است ضمن اعلام حمایت از وی از روابط بین المللی کارگری خود درخواست حمایت از کارگران زندانی مخصوصا حمایت بیشتر از شاهرخ زمانی نموده از آنها بخواهید در روز کارگر اقدامات حمایتی لازم را به عمل آورند. هم‌چنین با توجه به آماده بودن شرایط کنونی از آن‌ها بخواهید طرح جلو گیری از شرکت تشکل‌های وابسته به دولت در نشست سالانه‌ی  آی ال او  که نزدیک است را آماده نمایند، هم‌چنین از کارگران، فعالین و تشکل‌های کارگری، دانشجویان، معلمان، زنان و جوانان و مردم آزادی‌خواه می‌خواهیم ضمن ادامه‌ی مداوم و گسترده‌ی حمایت‌های خود، در مراسم روز کارگر در کنار بیان مطالبات مهم کارگران با اعلام و اقدامات عملی ممکن آزادی کارگران زندانی را به مطالبه‌ی شاخص‌تری تبدیل کنند. از رادیوها، تلویزیون‌ها و دیگر رسانه‌های گروهی می‌خواهیم مطالبه‌ی شاهرخ و دیگر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی را با گستردگی بیشتر از قبل مطرح نمایند. از احزاب، سازمان‌ها و نهادهای داخلی و جهانی و فعالین سیاسی و کارگری می‌خواهیم ضمن برنامه‌ریزی در جهت اعتراضات گسترده از جمله برنامه‌ریزی و اجرای تظاهرات در مقابل سفارت‌خانه‌های  جمهوری اسلامی اعتراضات مشترک با احزاب و تشکل‌های دیگر کشورها را طرح و اجرا نمایند، همچنین در مراسم روز جهانی کارگر آزادی کارگران زندانی را شاخص نموده به عنوان شعار مشترک و عامل اتحاد عمل‌های بیشتر قرار بدهند و از طریق روابط مشترک با احزاب و سازمانها و تشکل‌های کارگری کشور‌های مختلف را جذب نموده در جهت حمایت از شاهرخ و بخصوص جهت فشار آوردن در آی ال او استفاده نمایند. بدون شک اگر همبستگی طبقاتی میان تشکل‌های کارگری کشور‌های مختلف گسترده و منسجم شود می‌توانند دولت‌ها را وادار کنند به جمهوری اسلامی نامه اعتراضی بنویسند یا آن را باز خواست کنند و یا از آن بخواهند در رابطه با کارگران زندانی و زندانیان سیاسی قوانین بین‌المللی را رعایت کند. با توجه به این‌که سندیکاهای بسیاری ذهنیت لازم را برای اعتراض به حضور خانه‌ی کارگر در آی ال او دارند، با اندکی تلاش می‌توان اعتراضات کارسازی را در نشست آی ال او پیش برد.
هر چند در ۴۰ روز گذشته حمایت‌های جهانی و داخلی زیادی کسب شده است، اما با توجه به ظرفیت بسیار بالای نیروهای کارگری و انقلابی می ‌وان گفت هنوز تنها دهم توانایی دوستان و رفقا صرف شده است.

دوستان و رفقا :
در مبارزه با جمهوری اسلامی سنگر جدیدی باز شده است، شاهرخ می گوید :
" ... من جان خود را کف دست گرفته ام و با تمام وجود می‌ایستم و شماها در ایران و جهان با کمک کردن به من می‌توانید دلیل محکمی برای ممکن شدن پیروزی در جهت نجات نه تنها من بلکه بسیاری از زندانیان داشته باشید، من به پشتیبانی شما مقاومت می‌کنم، مبارزه جمعی، پیروزی به بار می‌آورد. وضعیت کنونی من می‌تواند عامل همبستگی و اتحاد بیشتر نیروها باشد. من به راه طبقه کارگر ایمان و به شما اعتماد دارم، شما نیز به من اعتماد کنید ، پیروزی از آن ماست در جهت ارتقاء اعتماد به نفس طبقه کارگر تا می‌توانیم باید منسجم و استوار مبارزه کنیم ..."  
تا پیروزی برای مقطع کنونی فاصله زیادی نماده است، اگر می‌خواهیم جمهوری اسلامی بیشتر عقب نیشنی کند، اگر می‌خواهیم پیروز شویم باید متحدانه، گسترده، سراسری و با استفاده از تمامی توان مبارزه کنیم.

پیش به سوی اتحاد بیش‌تر برای فشار بیش‌تر
پیش به سوی اعتراضات گسترده‌تر با شعار
کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر