۱۳۹۳ فروردین ۲۴, یکشنبه

اطلاعیه شماره ١٤ کمیته دفاع از کارگران دستگیر شده مهاباد - در حمایت از شاهرخ زمانی


آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و کارگران زندانی،خواست ما کارگران است.
کارگران، مردم آزاده و تشکل های کارگری:
شاهرخ زمانی یک کارگر است. او مدت‌هاست که در زندانهای مختلف در ایران بسر می برد. شاهرخ زمانی کارگر آگاه و معترضی است که در مقابل سیستم سرمایه داری به مبارزه برخواسته و خواستار دنیای عاری از ستم و استثمار است. اما نظام سرمایه داری برای ادامه حاکمیت خود،این کارگر پیشرو و رزمنده را اسیر و زندانی کرده است.


شاهرخ زمانی در مدت زمانی که در زندان به سر می‌برد، بارها از طرف مسئولان قضایی به زندان های متعدد تبعید شده و این در حالی است که در محکومیت ایشان تبعید در زندان وجود ندارد. با این وصف، مسئولان قضایی مکررا" او را تبعید کرده و نهایتا شاهرخ زمانی در اعتراض به این بی عدالتی، اقدام به اعتصاب غذا نموده است.
ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، ضمن محکوم کردن قوه قضائیه در مورد سرنوشت یک انسان و سکوت این قوه در مقابل خواست برحق شاهرخ زمانی و نیز اعتراضات گسترده بین‌المللی، بر این باور هستیم که هر گونه اتفاق نا گوار بر عهده قاضی پرونده است و آن قاضی باید در یک دادگاه علنی به جرم قتل عمد دادگاهی و محاکمه شود.
خواست یک زندانی که در مقابل آن آماده است تا جان خود را از دست بدهد، بر گرداندن او به زندان اول است. این خواست خیلی مهم نیست تا قوه ای که خود را مستقل و داعیه دادخواهی مظلومان را دارد در مقابل جان یک انسان بی‌تفاوت باشد و در مقابل خواست یک کارگر زندانی مقاومت کنند.
قاضی پرونده شاهرخ زمانی، نیک می‌داند که در اثر استثمار کارگرانی همچون شاهرخ به ثروت و سرمایه بادآورده دست یافته و خودکار و کاغذی که با آن حکم زندان و تبعید شاهرخ را امضا کرده است، از استثمار و حاصل رنج شاهرخ‌ها بدست آورده است. قاضی دادگاه با تکیه بر صندلی راحتی که از عرق و رنج کارگر بدست آورده است علیه خود کارگران بی‌محابا حکم صادر می‌کند.
قوه قضائیه چرا باید در مقابل خواست شاهرخ زمانی اینچنین سکوت کند؟ راستی این چه رازی است که قاضی دادگاه و حامیان سرمایه از اعتراض یک کارگر آن‌چنان وحشت دارند که صدور حکم ١١ سال زندان کفایت نمی‌کند و او را مرتبا از این زندان به آن زندان تبعید می‌کنند؟!
سرمایه‌داران و محافظانشان به خوبی درک کرده‌اند که قدرت نیروی متشکل توده کارگر، در این کشمکش طبقاتی، طبقه سرمایه‌دار و سیستمش را در هم می‌پیچد. تلاش برای ایجاد تشکل کارگری و فعالیت‌های شاهرخ زمانی دقیقن به این دلیل است که سرمایه‌داران را وادار کرده است که او را اسیر و حکم ١١ سال زندان برایش صادر کنند.
سرمایه‌داران متشکل و سازمان یافته علیه کارگران می‌جنگند و توده کارگر نیز نیاز به تشکل و مبارزات منسجم و سازمان یافته دارد. کارگران باید بدون توهم در مقابل این همه بی عدالتی ایستاده و این دنیای نابرابر را تغییر دهند تا انسانها شاهد ذوب شدن جان انسانها نباشند.
ما خواستار آزادی بدون قید و شراط شاهرخ زمانی و کلیه کارگران زندانی هستیم.

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، کوروش بخشنده
09379960747
komitedefaa@gmail.com
komitedefaa.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر