۱۳۹۳ فروردین ۲۹, جمعه

خبرگزاری هرانا: انتقال شاهرخ زمانی به بند ۳ و ادامه اعتصاب غذای وی

خبرگزاری هرانا – شاهرخ زمانی که پس از انتقال به زندان رجایی شهر و شکستن اعتصاب غذا، مجددا به بند زندانیان خطرناک منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شاهرخ زمانی که از روز ۱۷ اسفند ماه در همبستگی با دراویش زندانی دست به اعتصاب غذای ۳ روزه زده بود، پس از تبعید به زندان قزل‌حصار کرج از روز ۲۰ اسفند ماه اعتصاب غذای خود را بامطالبه بازگشت به بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج بصورت نامحدود ادامه داد و تا روز ۲۵ فروردین که به زندان رجایی شهرکرج بازگشت به مدت ۳۹ روز در اعتصاب غذا بسر برد.

وی روز ۲۶ فروردین پس از سپری کردن ۲۴ ساعت در قرنطینه زندان رجایی شهر به سالن ۱۲ این زندان وارد شد اما پس از چند ساعت مسئولین زندان وی را به بند ۳ سالن ۸ که به زندانیان عادی و خطرناک اختصاص دارد انتقال نمودند.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت شاهرخ زمانی به گزارشگر هرانا گفت: «وی در هنگام انتقال از زندان قزل‌حصار به زندان رجایی شهر توسط چند تن از مامورن مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دچار خونریزی گوش شد و عینکش شکست.»

وی که پس از ۳۹ روز اعتصاب غذا تنها ۲۴ ساعت بود که اعتصاب غذای خود را شکسته بشدت وزن کم کرده و در شرایط جسمی وخیمی قرار دارد.

رئیس زندان رجایی شهرکرج آقای «مردانی» در خصوص انتقال شاهرخ زمانی به زندانیان سیاسی گفته است که در انتقال و بازگشت و انتقال مجدد وی هیچ نقشی نداشته و این اتفاقات بدستور وزارت اطلاعات افتاده است.

شایان ذکر است شاهرخ زمانی عضو هیات مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیات بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان پس از بازداشت در تبریز در ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر