۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

کمیته هماهنگی: مرگ جان گداز شاهرخ زمانی در زندان!




شاهرخ زمانی، از فعالان سرشناس کارگری و عضو هیات مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیات بازگشایی سندیکای کارگران ساختمانی و نقاش، سرانجام پس از تحمل بیش از پنج سال زندان و در حالی که به او اجازه داده نشد حتی برای لحظاتی، در مراسم خاکسپاری مادر گرامی خویش و ازدواج دختر دلبندش شرکت کند، از میان ما رفت و به خاطره ها پیوست.

بر اساس گزارشات اولیه از زندان رجائی شهر کرج، شاهرخ در پیش از ظهر روز یکشنبه 22 / 6 / 1394  در حالی که به شکل غیرمنتظره ای به خواب رفته بود، دچار سکته مغزی شده و جان خود را از دست داد. بر اساس همان گزارش، همبندی های شاهرخ پس از این که وی در هواخوری روزانه ی زندان حضور پیدا نکرد، به سراغ وی رفته و پیکر بیجان او را در حالی که دهانش خون آلود بود، بر روی تخت او یافتند. قابل ذکر این که تشخیص اولیه مرگ شاهرخ زمانی از طریق سکته ی مغزی، توسط بهداری زندان صورت گرفته است.
شاهرخ، برای آخرین بار در تاریخ چهاردهم خرداد سال 1390 در تبریز بازداشت شده و پس از تحمل 36 روز سلول انفرادی و بازجویی های متعدد، در شعبه یکم دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و به اتهام تبلیغ علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی (؟!! ) به یازده سال زندان محکوم شد. این حکم عیناً در دادگاه تجدید نظر تأیید شد. شاهرخ را بارها و بارها، به خاطر اعتراض به  زورگویی مقامات و مسئولین زندان و شرایط سخت و طاقت فرسای آن ، که هر بار منجر به اعتصاب غذای وی می شد، به زندان های مختلف، از جمله زندان های تبریز، یزد، رجائی شهر کرج و  قزل حصار تبعید کردند و مورد اذیت و آزار قرار دادند. وی  در سال 1372 نیز به اتهام فعالیت در سندیکای نقاشان بازداشت و مدت هیجده ماه در بازداشت بوده است. او سرانجام جانش را در راه بهروزی و سرافرازی کارگران و مردم رنجدیده فدا کرد.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، ضمن عرض تسلیت به کارگران و فعالان کارگری، خانواده گرامی آن عزیز و دوستان و یارانش ، ادامه راه او، مبنی بر پیگیری خواست ها و مطالبات کارگران و توده های محروم و رنجدیده جامعه  را وظیفه خود دانسته و کارگران آگاه و تشکل ها و فعالین کارگری را به مبارزه برای تحقق آن ها فرا می خواند. کمیته هماهنگی همچنین خواهان تشکیل یک هیئت تحقیق از پزشکان مستقل جهت بررسی و تعیین علت واقعی مرگ ناگهانی، عجیب و غیرمنتظره شاهرخ زمانی می باشد.
یادش گرامی باد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
22 / 6 / 1394

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر