۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

بازرسی سلول و بازجویی هم بندی شاهرخ زمانی


مسوولین بازرسی زندان رجایی شهر با حضور در  سالن ١٢ این زندان به بازرسی سلول و بازجویی هم بندی شاهرخ زمانی پرداختند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ظهر روز جاری دوشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۴ مسوولین قسمت بازرسی زندان رجایی شهر پس از حضور درسالن ١٢ این زندان و بازرسی سلول جانباخته «شاهرخ زمانی» فعال کارگری، «کریم عزیز معروف» زندانی سیاسی ۷۵ ساله را جهت بازجویی و پاره ای از توضیحات در خصوص مرگ «شاهرخ زمانی» به بیرون از سلول منتقل کردند.
« کریم عزیز معروف»، زندانی کهنسال ۷۵ ساله از اهالی کردستان است که نوزدهمین سال حبس خود در زندان رجایی شهر سپری می کند. او در زندان دچار بیماری دیابت شده و مهر ماه سال ۱۳۹۳ به علت سکته قلبی مورد عمل قلب قرار گرفت و پس از ۹ روز از عمل جراحی، در حالیکه هنوز در شرایط نامناسب به سر می‌برد، به زندان بازگردانده شد.
یک منبع آگاه در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت ” طی بازرسی روز جاری دوشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۴، وسایل شخصی جانباخته «شاهرخ زمانی» جهت تحویل به خانواده وی از سوی سعید شیرزاد زندانی سیاسی محبوس در این بند جمع آوری و به مسوولین تحویل داده شده است»
این منبع آگاه در ادامه گفت” هیئت ای که جهت بازرسی و بازجویی در خصوص مرگ «شاهرخ زمانی» به این بند آمده بودند با واکنش شدید زندانیان سیاسی و عقیدتی این بند مواجه شده و زندانیان اعلام کرده اند که مسبب مرگ این فعال کارگری حکومت و رئیس زندان «مردانی» می باشد. همچنین «بستن پنجره ها»، «نبود تهویه مناسب»، «نصب دستگاهای پارازیت»، «عدم استفاده از هواخوری»، « بستن درب ها به مدت ۲۱ ساعت» و شکنجه های دیگر نه تنها باعث مرگ تدریجی و تک تک ما شده، بلکه بیشتر ما به علت فشارهای غیر انسانی تحمیل شده از سوی مسوولین دچار سرددهای شدید و علائم بیماری های روحی و روانی شده ایم
«شاهرخ زمانی» از اعضای سابق «هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش» است که روز گذشته یک‌شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۴، در سالن ۱۲ زندان «رجایی شهر کرج» به دلایل نامعلوم و به طرز مشکوکی جان باخت.
گفته شده پیکر این فعال کارگری زندانی با “سیاهی و کبودی‌هایی بر بدن” و “کاملا بی جان”، جهت “کالبدشکافی” به پزشکی قانونی منتقل شده و گمانه‌زنی‌های اولیه بر پایه “سکته مغزی” این زندانی اعلام شده است.
این فعال کارگری، در سال ۱۳۹۰، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۱۱ سال زندان محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر