۱۳۹۴ مهر ۴, شنبه

فراخوان جهت پیوستن به تجمع دوشنبه‌های اعتراضی مقابل دفتر لاستیک دنا و مطالبه آزادی زندانیان سیاسی و مدنی

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ تهران ۲۱:۱۱

تجمع‌های اعتراضی مردمی و جنبش دادخواهی، روزهای دوشنبه هر هفته در برابر دفتر «لاستیک دنا» در میدان ونک تهران نبش خیابان گاندی، با حضور اعضای خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸، اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و مدنی و تنی چند از کنشگران سیاسی برگزار می‌شود.
تجمع پیش رو از ساعت ۱۰ تا ۱۲پیش از ظهر روز “دوشنبه ۶ مهر ماه ۱۳۹۴”، همچنان برگزار خواهد شد.
«کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» ضمن اعلام حمایت از این جنبش دادخواهی که جهت آزادی زندانیان سیاسی و مدنی و درخواست محاکمه عاملین ۳۷ سال جنایت روی داده از سوی حکومت اسلامی، برپا می‌شود از عموم مردم می‌خواهد با شرکت در این گردهمایی و پیوستن به این تجمع اعتراضی، صدای زندانیان سیاسی و خانواده‌های جان‌باختگان علیه جنایات جمهوری اسلامی باشند.
با شرکت خود در این تجمع صدای حق طلبی و دادخواهی باشید.
در جریان تجمع‌های اعتراضی که دوشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود، چهره‌هایی همچون «دکتر محمد ملکی»، «گوهر عشقی» مادرجان‌باخته «ستار بهشتی»، «اکرم نقابی» مادر بازداشتی مفقود شده «سعید زینالی»، «سیمین عیوض زاده» مادر «امید علی شناس»، خانواده جانباخته «مصطفی کریم بیگی»، «هوشنگ نعمتی» و «اسماعیل احمدی راغب» و تنی چند از کنشگران سیاسی و مدنی و اعضای خانواده‌های جان باختگان حضور دارند.
پیش تر در آخرین تجمع اعتراضی روزهای دوشنبه که در ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۴ برگزار شد خانواده تنی چند از زندانیان سیاسی، جانباختان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸،تنی چند از خانواده های قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷و همچنین هواداران و شاگردان محمد علی طاهری حضور داشتند.
«سیمین عیوض زاده» مادر «امید علی شناس» فعال مدنی در زندان در خصوص برگزاری آخرین دوشنبه اعتراضی در مقابل دفتر لاستیک دنا در صفحه فیسبوک خود نوشته “حضور مادر و خواهر ستاربهشتی ومادرسعید زینالی طبق معمول بسیاری از رهگذران را به ایستادن و ابراز احترام به آنان وا می داشت . مادران ، پدران و خواهران کشته شدگان سال ۸۸ با در دست گرفتن عکس های عزیزانشان در جمع مابودند . بانویی میانسال آمد و کنار من ایستاد گفت من برای امید و آتناها اینجا آمدم در سکوت و در حالی که اشک امانش نمی داد تا پایان تجمع ایستاد . مادر دیگری که عکس امید در دستش بود در جواب یک رهگذر که پرسید این کیست گفت این پسر من است همه این ها بچه های من هستند. بنیامین کوچولو یا به قول خودش ستار کوچولو که دو ساعت تمام با عکس دایی اش جلوی لاستیک دنا رژه می رفت بالاخره آرام گرفت و چند دقیقه کنار من ایستاد با این نوشته ای که فریاد می زد: «قاتل ستار ۳ سال زندانی، بچه های خوب و بیگناه ۱۳سال و ۱۴ سال»”
عکسهایی از این تجمع اعتراضی در روز دوشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۴ در پی می آید.

۱ نظر: