۱۳۹۴ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

شاهرخ زمانی، از رهبران شناخته شده کارگری در زندان رجایی شهر درگذشت

اطلاعیه شماره ٢٥٤

شاهرخ زمانی، از رهبران شناخته شده کارگری در زندان رجایی شهر درگذشت
جمهوری اسلامی قاتل شاهرخ زمانی است

امروز ٢٢ شهریور شاهرخ زمانی از چهره های شناخته شده کارگری، عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری، عضو سندیکای کارگران نقاش در زندان رجایی شهر به صورتی ناگهانی درگذشت. جان باختن شاهرخ زمانی را به کارگران و مردم شریف و خانواده و وابستگانش ، تسلیت میگوییم.

شاهرخ زمانی از سال ١٣٩٠ در زندان بود. او بخاطر مبارزاتش در دفاع از حقوق کارگران و انسانیت ١١ سال حکم زندان داشت.  از جمله اتهامات شاهرخ تلاش برای ایجاد تشکل های کارگری و از جمله سندیکای کارگران نقاش بوده است. "شاهرخ زمانی" سه بار برای پاسخ به اتهام "توهین به رهبری" به دادگاه احضار گردید. و او این اتهام را تنها یک پاپوش دوزی دانست و در اعتراض به ١١ سال حکم زندانش به سازمانهای کارگری و نهادهای انساندوست نامه داد و خواستار حمایت آنها گردید.

علیرغم فشارهای درون زندان بر روی شاهرخ، او در زندان نیز همواره بر خواستهای برحق خود و مبارزاتش پای فشرد و یکی از چهره های رزمنده و سمبلیک در زندان در دفاع از حقوق انسانی بود. شاهرخ چندین بار دز زندانها سخنران تجمع زندانیان سیاسی در اول مه روز جهانی کارگر بود. او در صف جلوی اعتراض علیه اعدام ها و مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی بود. او مدافع حقوق کودک، زن و مدافع انسانیت بود.

شاهرخ زمانی یکسال بعد از دستگیری اش با انتشار نامه ای خطاب به تمامی سازمانهای کارگری و مدافع حقوق انسان از شکنجه های جسمی و روحی و خطر جانی برای خودش و زندانیان سیاسی پرده برداشت.  جانیان اسلامی او را بارها از این زندان به آن زندان تبعید کرده و با گذاشتنش در کنار زندانیان خطرناک در بندهای زندانیان عادی وی را تهدید جانی کردند. شاهرخ چهار سال اخیر را در زندان های مختلفی از جمله تبریز، یزد، رجایی شهر و قرل حصار گذراند. و حتی از حضورش در مراسم ازدواج دخترش و نیز مراسم درگذشت مادرش محروم شد. در این مورد بارها او و خانواده اش به مراجع مختلف شکایت کردند و شاهرخ زمانی تلاش کرد موضوع را جهانی کند و در نامه ای به احمد شهید از تهدید و ارعاب در زندان گزارش کرد.

شاهرخ به دلیل فشارها و شکنجه ها و دلایل مختلف هر از چند گاه دچار بیهوشی میشد و مدت یکسال بود که در انتظار فرستادنش برای ام آر آی بود. ولی محرومیت او از درمان بخشی از شکنجه هایی است که بر وی وارد آمده است. در چنین وضعیتی است که خبر درگذشت شاهرخ زمانی به علت سکته مغزی را می شنویم. جمهوری اسلامی قاتل شاهرخ زمانی است. این اولین بار نیست که خبر درگذشت یک زندانی سیاسی در زندانهای رژیم اسلامی را میشنویم. قبل از این شاهد جان باختن افشین اسانلو و همچنین ستار بهشتی در زندان بوده ایم که همه میدانند که توسط جانیان حاکم به قتل رسیدند.

درگذشت شاهرخ زمانی هشدار دیگری به ماست. در دفاع از جان زندانیان سیاسی و برای آزادی فوری همه آنها از زندان، باید فعالانه دست به کار شویم. باید بطور سراسری و در سطح بین المللی حکومت اسلامی را بخاطر جان باختن شاهرخ زمانی زیر فشار قرار دهیم. حکومت اسلامی مسئول جان باختن شاهرخ زمانی است.

در ایران و در خارج کشور به هر شکل که میتوانیم صدای اعتراضمان را علیه این جنایت بلند کنیم. انتظار ما از تمامی سازمانهای کارگری و نهادهای انساندوست در سراسر جهان اینست که حکومت اسلامی را بخاطر قتل شاهرخ زمانی زیر فشار قرار دهند و بر حقوق انسانی زندانیان سیاسی تاکید بگذارند.

Shahla. Daneshfar2@gmail.com


٢٢ شهریور ٩٤، ١٣ سپتامبر ٢٠١٥

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر