۱۳۹۴ مهر ۷, سه‌شنبه

گزارش از آكسيون اعتراضی در هانوفر در محکوم نمودن قتل مبارز كمونيست شاهرخ زمانی



در اعتراض به قتل شاهرخ زمانی، از فعالین سرشناس و جسور جنبش کارگری وكمونيستي ایران، توسط رژیم جنایتکارجمهوری در زندان گوهردشت و در اعتراض به موج دستگيري هاي اخيرِ فعالین کارگری و سیاسي، آكسيوني در تاريخ پنج شنبه ٢٤ سپتامبر در مركز شهر هانوفر برگزار شد.  اين اكسيون توسط كانون همبستگي و پشتيباني از مبارزات مردم ايران كه  اتحادي از فعالين و جريانات سياسي در هانوفر است و كانون همبستگي با جنبش كارگري ايران- هانوفر هم جزو فعالين آن است سازماندهي شده بود. اين آكسيون در ساعت ١٧ آغاز شد و تا ساعت ١٩ ادامه داشت.  شركت كنندگان در اين تجمع اعتراضي ضمن محكوم كردن قتل شاهرخ زماني توسط رژيم جمهوري اسلامي،  خواهان آزادى فورى و بدون قيد و شرط كليه كارگران زندانى و زندانيان سياسى در ايران شده و با شعارهایی از جمله "سرنگون باد جمهورى اسلامى" به تظاهرات ایستاده خود به مدت  دو ساعت ادامه دادند

وجود چادري كه اطراف و دورتادور آن شعارهاي مختلف و عکسهایی از شاهرخ زمانی و ساير كارگران دربند قرار داشت، و توزیع صدها اطلاعیه آلماني  در رابطه با قتل شاهرخ زمانی و دور جدید سرکوبها در ایران موجب گردید که توجه عابرين به تجمع اعتراضي  جلب گردد.

در اين آكسيون احکام صادره عليه رفقا سعيد شيرزاد، محمود صالحی، رسول بداقی ،بهنام ابراهیم زاده و دستگیری رفقا واله زماني و علی نجاتی  و نيز فشارها به معلمين مبارز و سركوب آنها به ویژه در آستانه گشایش مدارس، پرونده سازی برای آن هائی که دوره محکومیت شان به پایان رسیده است، دستگیری برخی فعالان دانشجوئی در آستانه بازگشائی دانشگاه ها و فعالين مدني در انديمشك محكوم شد.  
خبرنگار تلويزيون برابري در تجمع اعتراضي حضور داشت و ضمن تحت پوشش خبري قراردادن آكسيون،  مصاحبه هايي نيز با شركت كنندگان در آن ترتيب داد. گزارش تصويري تلويزيون برابري ضميمه است.  
 در عين آكسيون خبر برپايي  مراسم بزرگداشت جان باخته گان قهرمان دهه ٦٠ در روز جمعه  ٢ اكتبر  اعلام شد.  اين مراسم نيز توسط برگزاركنندگان اين آكسيون اعتراضي سازماندهي شده است و طبق برنامه قرار است زماني نيز جهت بزرگداشت رفيق زماني در اين مراسم اختصاص يابد

کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران
زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم


كانون همبستگي با جنبش كارگري ايران - هانوفر

گزارش تلويزيون برابري لطفا براي مشاهده كليك كنيد!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر