۱۳۹۲ آذر ۱۰, یکشنبه

نامه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به احمد شهید

نامه جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت کرج به احمد شهید و یادآوری اعمال و رفتارهای قرون وسطایی علیه زندانیان سیاسی در این نامه، جهت ارسال به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایرمجامع حقوق بشری و بین المللی ،رسانه ها و اطلاع یافتن افکار عمومی در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است.  در بخشی از این نامه آمده است :
آنچه در طی سالیان اخیر تاکنون بر سر زندانیان سیاسی آمده است نیازی به توضیح ندارد. دادرسیهای  ناعادلانه و عاری از استانداردهای حقوقی لازم نظیر حق برخورداری از وکیل ، عدم پاسخگویی مقامات قضایی به دفاعیات متهمان ، الزامات تعهد به رعایت عناصر مجرمانه در اتهامات وارده، بازداشتهای موقت و ایام حبس انفرادی بلند مدت، اعمال انواع شکنجه های جسمی و روانی بر متهمین سیاسی و خانواه ها، طرح سوالات القایی در بازجویی ها، بازجویی با چشم بند توام با تحقیر و هتک حرمت متهمین، و بسیاری از اموری بودند  که تاکنون بسیاری از زندانیان سیاسی با آن روبرو بوده اند.
و لازم به یادآوری است که در طول چند سال اخیر تعداد زیادی از همبندیان در اثر شکنجه و بدرفتاری دچار مرگهای مشکوک در زندان ها شده اند که می شود نام زنده یادان منصور رادپور، امیرحسین حشمت ساران، عبدالرضا رجبی، اکبر محمدی، افشین اسانلو، علیرضا کرمی خیرآبادی، و اعدامهای فله ای و غیرقانونی مثل اعدام علی صارمی و فرزاد کمانگر ، تعداد ۶ تن از زندانیان عقیدتی اهل سنت و اینک حدود ۱۲ تن دیگر در لیست سیاه قوه قضاییه هستند. از جمله زانیار و لقمان مرادی و هوشنگ رضایی .
حدود ۳ سال است که از تلفن ، ملاقات حضوری ، مرخصی های درمانی و دیدار با خانواده و بستگان محروم هستیم. و به نام شرایط ویژه و به بهانه های غیر واقعی ،تعداد دستگاه موسوم به پارازیت را در اطراف حیاط هواخوری زندان نصب گردیده که همه می دانیم این دستگاهها چه صدماتی به جسم و روان و روح انسانها می زند. ما زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر  به جهت پیگیری این موضوع از طریق جنابعالی و همکارانتان در سازمان ملل تصمیم به نوشتن نامه ای به جهت بازگو کردن حقایق پنهان رنجها و دردهای خود و همچنین خانواده هایمان هستیم . از جنابعالی مصرانه درخواست پیگیری و رسیدگی داریم .

۱ـ افشین حیرتیان ۲ـ آیت مهرعلی بیگلو ۳-ـ ایرج حاتمی، ۴ـخالد حردانی ، ۵ـ سعید ماسوری۶ـ شاهرخ زمانی ۷ـ صالح کهندل ۸ـ لطیف حسنی ۹ـ محمد امیرخیزی ۱۰ـ محمدعلی منصوری ۱۱ـ محمد نظری۱۲ـ محمود فضلی ۱۳ـ میثاق یزدان نژاد ۱۴ـ ناصر یوسفی

۲ نظر:

  1. زمانی که من این نوشتارها و نامه ها را می خوانم دچار یک حس عجیب و غریبی می شوم. از یک طرف گروهی از انسانهای از خود گذشته و از جان گذشته و دلیر و زجر کشیده و استثمار شده و حق یایمال شده را می بینم که برای ایجاد دنیائی دگر گونه بینادی با اوضاع کنونی بر خاسته اند، ولی اکنون زیر تازیانه شکنجه گران و گرچه هنوز نشکسته، ولی خم شده و در هم فرو رفته که با آنکه می دانند و آگاه هستند که این افراد و سازمانها و دستگاههای کهد نامه شان را دریافت نموده و نوشته شان را می خوانند، هر کدام به نوعی در ایجاد و نگه داری همین اوضاع شکنجه گر و اعدام کننده و زجر آور شریک هستند، اما باز هم در ناامیدی ، امیدی دارند که شاید کاری انجام بگیرد، نامه می نویسند و وضعیت واقعی خودشان که مرگزا ست، باز هم و بازهم تشریح می کنند. و از طرف دیگرسازمانها و دولت هائی را می بینم که با دو روئی و دروغگوئی و با هر حیله ای می خواهند همین اوضاع خفت آور را توجیه نمایند، زیرا زندگی انگلی شان به وجود همین سیستم استثمارگر، جنگ طلب و جنایتکار وابسته است و بس. می دانم که هنگامی که زمانی شاهرخ این عبارت «ما زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به جهت پیگیری این موضوع از طریق جنابعالی و همکارانتان در سازمان ملل تصمیم به نوشتن نامه ای به جهت بازگو کردن حقایق پنهان رنجها و دردهای خود و همچنین خانواده هایمان هستیم . از جنابعالی مصرانه درخواست پیگیری و رسیدگی داریم .» را در این نوشته می خواند و یا از آن بدتر می نوشت چه حالی داشت و به چه فکر می کرد، زیرا که او و هم بندیان اش بهتر از هر کس دیگری می دانند که احمد شهید ها و کی یمون ها ووو بهتر از هر کس دیگری از این حقایق آگاه هستند و این نوع نوشته های خطاب به آنها مثل آب را با آونگ کوبیدن است. آنها بغلشان را برای در بغل گرفتن رئوسای قوای سرکوبگر همین رژیم قاتل (حسن روحانی ها، محمد طریف ها، محمد جواد لاریجانی هاو علی لاریجانی ها و مصطفی پورمحمدی ها ووو باز نموده اند و آنها را تحسین می کنند که فضای جامعه را برای ورود سرمایه و سرمایه داران بین المللی بیشتر از قبل مناسب تر نموده اند. آنها سود سرمایه را طالب هستند و دیگر هیچ و اما و اما، این نامه ها بیشتر خطاب به ماست که چه کار باید بکنیم که این اوضاع وحشتناک و مرگ آفرین را تغییر دهیم و نه جانیان بین المللی و یا کشوری سرمایه.

    پاسخحذف

  2. fangyanting20151009
    oakley sunglasses, http://www.oakley.in.net/
    air jordan 11, http://www.airjordan11.net/
    cheap wedding dresses, http://www.cheap-weddingdresses.net/
    michael kors wallet, http://www.michaelkorswallet.net/
    nike air max shoes, http://www.nikeairmaxshoess.co.uk/
    air jordan 13, http://www.airjordan13s.com/
    cheap jordans, http://www.cheapjordanshoes.in.net/
    soccer jerseys, http://www.soccerjerseys.us.com/
    stuart weitzman boots, http://www.stuartweitzmanoutlet.us/
    timberland boots, http://www.timberlandboots.name/
    adidas wings, http://www.adidaswings.net/
    michael kors factory outlet, http://www.michaelkorsfactoryoutlets.in.net/
    michael kors factory outlet, http://www.discountuggboots.in.net/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasseswholesale.in.net/
    beats by dr dre, http://www.beatsbydrdre-headphones.us.com/
    adidas outlet store, http://www.adidasoutletstore.us.com/
    michael kors outlet, http://www.michaelkorsoutlet.org.uk/
    juicy couture outlet, http://www.juicycoutureoutlet.net/
    hermes bags, http://www.hermesbags.co.uk/
    coach outlet online, http://www.coachoutletonline-store.us.com/
    calvin klein underwear, http://www.calvinklein.in.net/
    michael kors outlet, http://www.michaelkorsoutletonlinstore.us.com/
    true religion outlet, http://www.truereligionoutletstore.us.com/
    louis vuitton handbags, http://www.louisvuittonhandbagsoutlet.co.uk/
    black friday deals, http://www.barbourjacketsuk.co.uk/
    oakley sunglasses wholesale, http://www.oakleysunglasseswholesale.us.com/
    lacoste polo shirts, http://www.lacostepoloshirts.cc/

    پاسخحذف