۱۳۹۴ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

جمهوری اسلامی مسئول مرگ شاهرخ زمانی است


حزب كمونيست كارگرى ايران
September 14, 2015
جمهوری اسلامی مسئول مرگ شاهرخ زمانی است


روز یکشنبه ٢٢ شهریور شاهرخ زمانی یکی از چهره های شناخته شده و جسور جنبش کارگری در زندان رجائی شهر درگذشت. علت مرگ او سکته مغزی اعلام شده است اما گزارشاتی نیز مبنی بر مشکوک بودن مرگ شاهرخ و آثار ضرب و جرح بر بدن او منتشر شده است. شاهرخ در زندان مورد شکنجه قرار گرفته، بارها به مرگ تهدید شده و نزدیک به پنج سال از حداقل امکانات پزشکی برای معالجه بیماری های خود محروم بوده است و صرفنظر از اینکه بخاطر سکته مغزی درگذشته یا نه، جمهوری اسلامی مسئول مرگ او است. مرگ شاهرخ پرونده سران حکومت اسلامی را سنگین تر کرد.
شاهرخ عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری و عضو سندیکای کارگران نقاش بود که از سال ١٣٩٠ در زندان های جمهوری اسلامی بود و به یازده سال زندان محکوم شده بود. دستگیری شاهرخ، شکنجه ها و تهدیدات و محرومیت ها و بیماری های مختلف اما خللی در اراده اش، در مبارزه اش برای آزادی و عدالت و در تلاشش برای افشای چهره جنایتکارانه جمهوری اسلامی وارد نکرد. شجاعانه علیه حکومت حرف زد، نامه نوشت، بیانیه داد و سخنرانی کرد. شاهرخ یک چهره رادیکال جنبش کارگری بود و در مقابل هر نوع بیحقوقی و ستمی، نسبت به بیحقوقی زنان، محرومیت های کودکان، مجازات شنیع اعدام و سایر محرومیت های مردم حساس بود و قاطعانه و بی تخفیف قد علم میکرد. یک عرصه دائم فعالیت شاهرخ تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی بود.
مرگ شاهرخ ضایعه بزرگ و تاسف انگیزی برای جنبش کارگری و جنبش آزادیخواهی مردم ایران است. نام شاهرخ زمانی بعنوان یک فعال پیگیر چپ و کمونیست و مدافع حقوق انسانی هرگز فراموش نخواهد شد و چهره دوست داشتنی او هیچگاه از خاطر مردمی که برای رهایی از ستم های سرمایه داری و حکومت اسلامی سرمایه داران مبارزه میکنند نخواهد رفت.
جان باختن شاهرخ را به خانواده اش، به کارگران و مردم آزادیخواه صمیمانه تسلیت میگوییم. مرگ شاهرخ بر مبارزه فعال تر برای آزادی سایر فعالین کارگری و زندانیان سیاسی و ضرورت سرنگونی حکومت آدمکشان جمهوری اسلامی بیش از پیش تاکید میکند.
یاد شاهرخ عزیز همیشه زنده خواهد ماند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ شهریور ١٣٩٤، ١٤ سپتامبر ٢٠١٥

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر