۱۳۹۴ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

درگذشت شاهرخ زمانی، هشداری نسبت به وضعیت کارگران زندانی و زندانیان سیاسی

کارزار پشتیبانی از کارگران ایران
September 14, 2015
درگذشت شاهرخ زمانی، هشداری نسبت به وضعیت کارگران زندانی و زندانیان سیاسی
امروز ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ خبر درگذشت کارگر زندانی، شاهرخ زمانی اعلام گردید. کارگر مبارزی که حتی از درون زندان و تحت فشارهای هر روزه زندانبانان و نهادهای اطلاعاتی حکومت اسلامی، به دخالتگری و حضور فعال و رادیکالش در جنبش طبقاتی کارگران، ادامه داد.
شاهرخ خرداد سال ۹۴ دستگیر و پس از شکنجه و محاکمه به ۱۱ سال زندان محکوم گردید.
در تمام این سالها وی از کارگران زندانی فعال در عرصه های متفاوت جنبش کارگری و اجتماعی بود.
صدور اطلاعیه ها و انتشار نامه های متعدد در زمینه های گوناگون  به همراه سایر کارگران و فعالین زندانی ، نشان داد که  حکومت سرمایه داران حتی با شکنجه و زندان نیز قادر نیست فعالین طبقه کارگر را از مبارزه طبقاتی جاری در جامعه دور کند.
بنا به گفته برخی از دوستان و هم بندان شاهرخ، مرگ وی را نمیتوان مرگ در اثر بیماری اعلام نمود، آنها بر این باورند با توجه به وضعیت جسمی شاهرخ ، وی پیش از مرگ مورد شکنجه قرار گرفته است.دلیل مرگ شاهرخ هر چه باشد، متهم اصلی این جنایت وزارت اطلاعات، سیستم قضائی و مسئولین جمهوری اسلامی هستند. باید تلاش نمود تا پیش از هر اقدامی از سوی مقامات حکومتی، علت مرگ شاهرخ زمانی مشخص گردد و عاملین آن معرفی و محاکمه شوند.
از سوی دیگر این جنایت سازمان یافته بر علیه شاهرخ زمانی، هم اکنون در ابعاد دیگری بر  سایر فعالین کارگری و معلمان زندانی ، اعمال میشود. امروز باید فعالین و تشکلهای کارگری در داخل و خارج از ایران، تمام تلاش خود را در جهت آزادی این عزیزان دربند متمرکزکنند.
مرگ رفیق عزیزمان شاهرخ، هشداری جدی به همه ماست تا خطراتی که متوجه کارگران و فعالین زندانی است را جدی بگیریم.
کارزار پشتیبانی از کارگران ایران، ضمن تسلیت به خانواده شاهرخ زمانی و همه کارگران ایران، تلاش خود را در جهت جلب حمایت فعال از کارگران و معلمان زندانی متمرکز خواهد نمود.
طبقه کارگر ایران با از دست دادن شاهرخ زمانی یکی از مبارزان پرشور و پر انرژی خود را ازدست داد، تلاش کنیم تا اهداف شاهرخ را در نبود او متحقق کنیم.
یاد و خاطره شاهرخ زمانی فعال خستگی ناپذیر جنبش کارگری گرامی باد.
                          کارزار پشتیبانی از کارگران ایران
                                  ۲۲ شهریور ۹۴
  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر