۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

پیام “تشکیلات مقاومت ملى آزربایجان” به مناسبت فوت ناگهانى شاهرخ زمانى در زندان کرج



آزربایجان سرزمین آزادگى و انسان آزربایجانى همواره زندگى سرافرازانه و شرافتمدانه داشته است . فرزندان این مرز و بوم در راه سعادت و خوشبختى ملت خویش از هیچ تلاشى فروگزارى نکردند با جانفشانى و از خودگذشتگى خویش در راه آرمان و آزادگى صفحات زرینى در تاریخ به یادگار گذاشتند.
در صد سال اخیر جامعه آزربایجان و روشنفکران و مبارزین تورک بنا به شرایط ایجابى، زمانى چپ در برهه اى مذهبى در حال حاضر غالب فعالین سیاسى اجتماعى داراى تفکرات ناسیونالیستى هستند.
على رغم تفکرات و اعتقادات مختلف عدالت خواهى، برابرى، انسانیت و نوع دوستى از مشخصات بارز انسان آزربایجانى بوده است.
شاهرخ زمانى فعال کارگرى آزربایجان داراى عزم راسخ اعتقاد و إیمان مثال زدنى در راه و تفکر خود بود وى در دفاع از حقوق قشر مظلوم کارگران و زحمتکشان به ١١ سال زندان محکوم و از آزادى خود محروم شد نهایتا متاسفانه دیروز در زندان رجایى شهر کرج بصورت ناگهانى فوت کرد و جان خود را در راه دفاع از حقوق قشر کارگران و آرمان خود از دست داد. وى بى شک در حافظه تاریخى ملت بزرگ آزربایجان و دوستداران خویش ماندگار خواهد شد.
مبارزه در راه آزادى یک ملت و دفاع از حقوق انسانها قابل احترام و ستودنى است ولو دفاع از حقوق قشرى از جامعه.
مرگ ناگهانى این مبارز آزربایجانى ما و تمامى مبارزین و فعالان سیاسى اجتماعى آزربایجان و دوستداران مرحوم را بشدت متاثر کرد.
با توجه به سوابق شیوه برخورد، آزار و اذیت زندانیان و حذف فیزیکى فعالان سیاسى – عقیدتى از سوى سردمداران جمهورى اسلامى ایران احتمال دارد مرگ این فعال باسابقه و مبارز نستوه طبیعى نباشد.
لذا، “تشکیلات مقاومت ملى آزربایجان” ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم زمانى و دوستداران آن مرحوم و ملت بزرگ آزربایجان از مسئولین قوه قضاییه جمهورى اسلامى ایران مى خواهد علت و یا علل دقیق فوت ایشان را بررسى و نتیجه را به سمع و نظر ملت بزرگ آزربایجان برساند.
سخنگوى “تشکیلات مقاومت ملى آزربایجان
بابک چلبیانلى
واشنگتن ٩/١۴/٢٠١۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر