۱۳۹۳ فروردین ۱۶, شنبه

نامه جمعی از زندانیان سیاسی از ۴ زندان کشور: نگران آقای شاهرخ زمانی هستیم



آژانس کُردپا: جمعی از زندانیان سیاسی رجایی‌شهر کرج با انتشار نامه‌ای از شاهرخ زمانی اعلام حمایت کردند.

پانزده زندانی (16 زندانی) سیاسی ضمن ابراز نگرانی از محل نگهداری این فعال کارگری، از نهادهای حقوق‌بشری و شخصیت‌های آزاده درخواست کمک و حمایت نمودند.

متن این نامه که در اختیار خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفته، عینا منتشر می‌شود:

نزدیک به یک‌ماه پیش مسئولین زندان رجایی‌شهر در اقدامی غیرقانونی زندانی سیاسی، شاهرخ زمانی عضو سندیکای نقاشان را به زندان قزلحصار انتقال دادند.

برخلاف قانون تفکیک جرائم، این زندانی در بند ٣ زندان قزلحصار نگهداری می‌کنند و به همین دلیل ایشان ناگزیر برای فریاد دادخواهی خود از همان زمان دست به اعتصاب غذا زد.

اینک بیش از ٢٩ روز است این زندانی در اعتصاب غذا بسر می‌برد، درخواست قانونی‌اش این است که او را به زندان رجایی شهر برگردانند.

بنابر اخبار واصله وضعیت جسمی شاهرخ زمانی وخیم است و عدم پاسخگوی به خواست قانونی‌اش نقض آشکار حقوق‌بشر و حقوق زندانیان به شمار می‌آید.

در حالیکه همه نهادهای بین‌المللی حقوق‌بشری رژیم جمهوری اسلامی را به دلیل نقض سیستماتیک حقوق‌بشر محکوم کرده و به همین دلیلی از همه نهادهای حقوق‌بشری و شخصیت‌های آزاده و انسان‌های آگاه می‌خواهیم به دفاع از خواست قانونی شاهرخ زمانی برخاسته و اجازه ندهند این زندانی ستمدیده بیش از این در خطر قطعی ناشی از اعتصاب غذا قرار بگیرد.

شایان ذکر است میزان محکومیت غیرقانونی شاهرخ زمانی یازده سال و شش ماه است تاکنون به زندان‌های مختلف تبعید شده است. 

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به ترتیب حروف الفبا: 
بهنام ابراهیم‌زاده، محمدامیر خیزی، محمدرضا برهانی، محمد جراحی، شهرام چینیان، افشین حیرتیان، خالد حردانی، حشمت‌الله طبرزدی، اسماعیل فتاح، صالح کهندل، سعید ماسولی، محمدعلی منصوری، آرش محمدی(زندان تبریز)، میثاق یزدان‌نژاد، محمد سیف زداه، ناصح یوسفی

باز تکثیر از :
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
16/1/1393

توضیح لازم :

زندانیان امضاء کننده نامه فوق پس از انتشار نامه خود توسط آژانس خبر رسانی کردستان (کردپا) اعلام کردند که نام آقای محمد سیف زاده  به لیست امضا کنندگان اضافه شود 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر