۱۳۹۳ فروردین ۲۲, جمعه

اطلاعیه راه کارگر (کمیته مرکزی): شاهرخ زمانی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شود

راه کارگر (کميته مرکزى)

شاهرخ زمانی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شود
                  رژیم اسلامی مسئول جان شاهرخ زمانی است
بیش از یک ماه از اعتصاب غذای شاهرخ زمانی میگذرد. در این مدت وزن او بسیار کاهش یافته  و شرایط زندان قزل حصار بر وخامت حال این زندانی سیاسی تاثیرات مخربی گذارده و جان او در خطر است. شاهرخ  به زندانی تبعید شده که سلولهایش با تراکم بسیار زیاد زندانیان و محدودیتهای بسیار و بیماریها وامراض مختلف واعتیاد ومواد مخدر شناخته شده است، تبعید زندانی سیاسی شناخته شده ای چون شاهرخ زمانی ، معنایی جز شکنجه آشکار او ندارد.

شاهرخ زمانی عضو هیات موسس سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران و حومه و کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری است. شاهرخ زمانی در 17 اسفند سال 1392 در حمایت از اعتراضات عده ای از زندانیان عقیدتی در زندان گوهر دشت کرج، به همراه آنها دست به اعتراض زد. اما سه روز بعد ، مدیریت زندان بدون مقدمه و بدون هیچ توضیح و ارائه دلیلی، شاهرخ زمانی را بطور ناگهانی به زندان قزل حصار منتقل کرد. شاهرخ زمانی در اعتراض به این اقدام غیر انسانی مسئولان زندان و با خواست برگشت به زندان گوهر دشت، دست به اعتصاب غذا زد که اکنون وارد پنجمین هفته خود شده است . در این مدت او هشت روز را در سلول انفرادی گذرانده است. بنا به گزارش ها در طول اعتصاب به دلیل بدتر شدن وضع سلامتی شاهرخ زمانی چندین بار به او سرم وصل کرده اند. شاهرخ زمانی در نتیجه این اعتصاب بیش از بیست کیلو وزن کم کرده است. شاهرخ زمانی در ابتدا به همراه محمد جراحی در ژوثن 2011 دستگیر شد. او سپس در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی تبریز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام به 11 سال حبس تعزیری محکوم شد. او در اواسط ژانویه 2012 برای اجرای این حکم ضد انسانی به زندان گوهردشت کرج منتقل شد و تا کنون در حبس بسر می برد.
در پی این اعتصاب غذا تا کنون حمایتهای وسیعی همچون اعتصاب غذای جمعی از کارگران و فعالین کارگری در شهر سنندج و آرش محمدی از زندانیان سیاسی در زندان تبریز و طومارهای حمایتی از شاهرخ و خواست او را شاهد بوده ایم. سازمان ما ضمن حمایت کامل از خواست شاهرخ برای بازگشت به بند سیاسی زندان گوهردشت ، خواستار آزادی فوری این فعال کارگری است که تنها به خاطر فعالیت سندیکایی و دفاع از حقوق کارگران به حبس طولانی مدت محکوم شده است  . ما همچنین نگران جان شاهرخ زمانی هستیم و معتقدیم این اعتصاب غذای درازمدت نباید جنبش ما را از وجود مبارزین ثابت قدمی همچون شاهرخ محروم کند ، از اینرو سازمان ما همصدا با خانواده شاهرخ عزیز و بسیاری از تشکلهای چپ و کارگری ، خواهان پایان این اعتصاب غذای جان فرسا ، با تاکید بر ادامه کارزار برای تحقق خواست شاهرخ میباشیم . پیام شاهرخ را امروز همه جهان شنیده اند و بسیاری از فعالین کارگری ، کارزارهای همبستگی با شاهرخ زمانی را آغاز کرده اند. ما شرایط  وخیم و اسفبار زندانهای ایران را میدانیم ولی نگران هستیم که رزیم اسلامی با تشدید فشار بر فعالین کارگری و اقزودن برشرایط  وخیم زندانها مرگ خاموش زندانیان سیاسی را سامان دهد. ما نگران جان شاهرخ زمانی ، رضا شهابی ، محمد جراحی ؛ بهنام ابراهیم زاده و ..... و همه زندانیان سیاسی در زندانهای ایران هستیم
کمیته مرکزی سازمان راه کارگر  رژیم جمهوری اسلامی را مسئول سلامتی و جان شاهرخ زمانی می داند و ازهمه نهادها و سازمانهای ترقیخواه و  بشردوست ، خصوصا از اتحادیه های کارگری وهمه انسانهای آزادیخواه در سراسر جهان می خواهد که از شاهرخ زمانی حمایت کنند و این رژیم ضد کارگری را تحت فشار قرار داده از آن بخواهند که همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی که در شرایط غیر قابل تحمل و غیر انسانی و زیر انواع شکنجه های جسمی و روحی در زندان بسر می برند را بدون قید و شرط آزاد کند.
                               زندانیان سیاسی باید بی هیچ قید و شرطی آزاد شوند
                                       زنده باد همبستگی بین المللی کارگران
                                           زنده باد آزادی – زنده باد برابری
                                             کمیته مرکزی سازمان راه کارگر


                                                        10 آوریل 2014
                                               
                                           www.rahekaregar.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر