۱۳۹۴ آبان ۳, یکشنبه

محکوم نمودن حکم صادره عليه جعفر عطيم زاده و ديگر فعالين کارگرى

اطلاعیه شماره 63 کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد
کارگران، تشکل های کارگری و انسانهای شریف و آزاده!
شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه 33 اوین، طی ابلاغیه ای جعفر عظیم زاده دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را جهت اجرای شش سال حکم زندان تعزیری در روز دوشنبه چهارم آبان ماه 94 به این شعبه فراخواند. جعفر عظیم زاده در نیمه شب روز دهم اردیبهشت ماه دستگیر و پس از 46 روز بازداشت، در بند 209 زندان اوین با قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی بطور موقت آزاد گردید. وی در دهم اسفند ماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی با استناد به ماده 610 قانون مجازات اسلامی به تحمل پنج  سال حبس  و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام با استناد به ماده 500 همین قانون به تحمل یکسال حبس  و در مجموع به 6 سال حبس تعزیری توسط قاضی صلواتی محکوم گردید.
تایید حکم صادره علیه جعفر عظیم زاده از سوی شعبه 54 دادگاه تجدید نظر  و دستگیری و محکومیت های  گسترده فعالان کارگری، معلمان و.... به زندان طی ماه های اخیر  بر بستر اعتراضهای گسترده کارگران و معلمین نسبت به موج عظیمی از بیکاری ، گرانی، دستمزدهای کم، اخراج سازی های گسترده و خصوصی سازی و... که سراسر کشور را درنوردیده است؛ بایدها و ضرورتهایی را پیش روی جنبش کارگری ایران برای اعتراضات گسترده تر و سراسری نهاده است، به همین دلیل است که نهادهای امنیتی و قوه قضاییه  شمشیر را از رو برای فعالان و پیشروان کارگری و معلمان بسته اند تا به زعم خود از گسترده تر شدن اعتراضات طبقه کارگر جلوگیری به عمل آورند. حمله به صفوف کارگران تاریخی به درازای جنبش کارگری دارد و صدور چنین احکام سنگین و ضد انسانی علیه فعالین کارگری و معلمان هیچ گاه طبقه کارگر را مرعوب نکرده و همواره برای کسب ابتدایی ترین حق زندگی و برای جلوگیری از به تباهی کشیده شدن هستی و معیشتی شان به دفاع برخاسته اند.
ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، ضمن محکوم نمودن حکم صادره علیه جعفر عظیم زاده، به دستگیری رامین زندنیا از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سنندج) به همراه همسرش، معترض بوده و خواستار لغو کلیه احکام صادره علیه محمود بهشتی لنگرودی، رسول بداغی، محمود صالحی، کوروش بخشنده و... همچنین آزادی بدون قید و شرط کلیه فعالین کارگری، معلمین و زندانیان سیاسی را خواستاریم.
کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد
شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی
09182842451
komitedefaa@gmail.com
komitedefaa.blogspot.com
آبان ماه 1394

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر