۱۳۹۳ خرداد ۱۷, شنبه

در رابطه با انتقال ناگهانی رضا شهابی به زندان رجایی شهر

رضا شهابی در اول ژوئن ۲۰۱۴ ( ۱۱ خرداد ۱۹۹۳ ) از بند ۳۵۰ اوین به زندان رجایی شهر که در آنجا زندانیان سیاسی و زندانیان عادی و بعضا خطرناک در یک جا نگهداری می شوند، منتقل شد. این انتقال که در واقع به معنای تبعید رضا شهابی به زندان رجایی شهر است بطور ناگهانی  و  بدون اطلاع او و یا خانواده اش  صورت گرفت. رضا شهابی که مدت هاست از ناراحتی ها و درد های جسمانی گوناگون از جمله درد شدید مهره های کمر رنج می برد در اعتراض به انتقال خود به زندان رجایی شهر، دست به اعتصاب غذا زده و خواهان باز گشت فوری به زندان اوین شده است.
رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، چهار سال پیش در ژوئن ۲۰۱۰ دستگیر شد و سپس به اتهامات واهی، بی پایه و کلیشه ای مانند "اقدام علیه امنیت ملی" به شش سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت کارگری و پرداخت ۷ میلیون تومان جریمه محکوم شد. اگر چه در دادگاه تجدید نظر اعلام شده بود که حبس تعزیری وی به چهارسال  زندان تقلیل پیدا کرده است، اما مقامات رژیم  جمهوری اسلامی از پذیرش آن تا این لحظه سرباز زده اند. در واقع رضا شهابی بجای آزاد شدن پس از تحمل ۴ سال حبس، از یکی از بدنام ترین زندانهای رژیم  به یک زندان باز هم بدتر منتقل شده است.
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران ، انتقال ناگهانی رضا شهابی به زندان رجایی شهر را به شدت محکوم می کند و از تشکلات کارگری، سازمان های مترقی و نهادی های مدافع حقوق انسان می خواهد که ضمن اعتراض به این گونه اقدامات ایذایی، سرکوب گرانه و ضد انسانی علیه رضا شهابی، خواهان بازگرداندن،  معالجه  و آزادی فوری وی شوند.
.
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۶ ژوئن ۲۰۱۴
info@workers-iran.org

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر