۱۳۹۳ خرداد ۲۴, شنبه

بیانیه رئیسِ فدراسیون کارگری پاکستان، در دهمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی

 حاجی محمد سعید آرین، موسس و رئیسِ فدراسیون کارگری پاکستان، در نامه ای به سفارت ایران در اسلام آباد، خواستار آزادی بی قید و شرط رضا شهابی شد.
در ادامه، نامه ایشان را که در وبسایت شبکه اجتماعی اتحادیه های کارگری منتشر و توسط خبرگزاری هرانا ترجمه شده است، می توانید بخوانید.
با احترام، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، پاکستان؛
فدراسیون کارگری پاکستان خواستار آزادی فعال کارگری ایرانی، رضا شهابی است.
از طرف بُرد اجرایی فدراسیون کارگری پاکستان (پی ال اف) مرکز اتحادیه صنفی ملی پاکستان، از شما درخواست می کنیم نگرانی ما را از وضعیت فعال صنفی ایرانی، رضا شهابی که، از اول ژوئن در اعتراض به انتقالش از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج در اعتصاب غذاست، به دولت خود ابلاغ کنید. ما از دولت شما می خواهیم: بدون هیچ قید و شرطی و فورا، رضا شهابی را آزاد کند؛ چرا که او زندانی عقیدتی است که تنها به خاطر فعالیت های صلح آمیز صنفی اش در زندان به سر می برد؛ اطمینان دهید که رضا شهابی به امکانات پزشکی مورد نیازش، خارج از زندان، دسترسی داشته باشد. رضا شهابی در ژوئن ۲۰۱۰ دستگیر و در انفرادی، شکنجه و مورد سوء رفتار قرار گرفت. وی در آوریل ۲۰۱۲، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به شش سال حبس و هفتاد میلیون ریال جریمه و محرومیت از کلیه فعالیت های صنفی، محکوم شد. اگر چه وی به «اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» متهم شد، اما پر واضح است که این محکومیت ها به دلیل فعالیت های وی به عنوان صندوقدار اتحادیه صنفی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بوده است و عفو بین الملل او را زندانی عقیدتی اعلام کرد.
این موضوع، به علاوه حبس فعالان متعدد صنفی در سراسر ایران، به وضوح نقض آشکار تعهدات بین المللی دولت شما، از جمله کنوانسیون ۸۷ سازمان جهانی کار مبنی بر آزادی اتحادیه ها می باشد.
رضا شهابی که در اعتصاب غذاست، پیش از این، نیازمند مداوای پزشکی در خارج از زندان بوده و پزشکان زندان مرتبا خواهان مداوای ستون فقرات وی در خارج از زندان بودند. علی رغم تمامی وعده هایی که به وی داده شد، تمامی آنان نقض شد. همچنین مایل ام به شما یاد آوری کنم که استانداردهای اولیه سازمان ملل برای زندانیان، درمان زندانیان و دسته بندی زندانیان است. دلیل دیگری که رضا شهابی در اعتصاب غذاست این است که وی به بند زندانیان خطرناک منتقل شده است.
متشکر خواهیم بود اگر نگرانی فدراسیون کارگری پاکستان را به دولت خود ابلاغ کرده و ما را از پاسخ درخواست آزادی رضا شهابی، آگاه کنید.
با احترام،
حاجی محمد سعید آرین

موسس/رئیس فدراسیون کارگری پاکستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر