۱۳۹۳ خرداد ۲۲, پنجشنبه

چند خبر از زندانها

در حکومت مولتی میلیادر های روحانی – نظامی ولایت فقیه نمایندگان واقعی طبقه 50 میلیونی کارگری ایران رضا شهابی از نمایندگان سندیکای کارگران شرکت واحد همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد و از سرنوشت بهنام ابراهیم زاده عضو شوارای نمایندگان  کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری و از فعالین کودکان کار و خیابان که نزدیک به دو ماه است به انفرادی برده اند خبری  از وضعیتش در دست نیست . و همچنین جعفر عظیم زاده از اعضای هییت مدیره اتحادیه آزاد کارگران که در جهت سرکوب و جلو گیری از اعتراضات روز جهانی کارگر نیمه های شب در منزلش دستگیر کرده و به صورت بازداشت غیر قانونی زندانی کرده اند و هم چنان تحت شکنجه  و آزار و اذیت قرار دارد
در پی شکست سیاست های ضد کارگری و ضد مردمی جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی و تشدید اختلافات درونیش که باعث گسترش پتانسیل انفجاری و انقلاب عمومی گردیده است، این رژیم سرکوب و شنکنجه و اعدام زندانیان سیاسی بی دفاع را که بی وقفه در سراسر کل عمر ننگین خود مانند سال های دهه شصت بخصوص سال 1367 به اوج رسیده بود اکنون در دستور روز قرار داده است، از جمله اعدام غلامرضا خسروی ، تشدید خفقان و شکنجه در تمامی زندان ها مانند زندان بندر عباس ، تبریز ، رجائی شهر و اوین و... همسو با این روند بدنبال یورش وحشیانه  اراذل و اوباش مافیا ثروت و قدرت به بند 350 اوین که زندانیان مورد ضرب وشتم و مضروب قرار گرفتند و به انفرادی فرستاده شدند وزندانیان سیاسی به زندانهای دیگر تبعید شدند، رضا شهابی  کارگر مبارز و مدافع منافع طبقه 50 میلیون  کارگران ایران به همراه 6 نفر دیگر نیز از بند 350 اوین به تبعید گاه جهنمی رجایی شهرانتقال داده شدند. رضا شهابی  در اعتراض به انتقال غیر قانونی و بدون حکم و در خواست باز گشت به بند 350 اوین امروز 21 خرداد 11 روز است در اعتصاب غذا بوده و حال مساعدی ندارد و مخصوصا" اینکه تا حالا چندین عمل دیسک انجام داده و نمی تواند راه برود رژیم ضد کارگری تا حالا هیچ گونه عکس العملی در این مورد نشان نداده است وی را در حال وخیم و بد حال به امان خدا رها کرده اند . از طرفی بهنام ابراهیم زاده که در جریان یورش به بند 350 اوین به شدت مضروب و در انفرادهای 209 با شکنجه های روحی و جسمی قرار دارد مجددا" علیه اش پرونده سازی شده است، همچنان از محل دقیق و وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست و خانواده اش به طور دائمی تحت فشار و تهدید های مداوم قرار دارند.
 رژیم ضد کارگری جمهوری اسلامی همراه رواج قرار داد های موقت و سفید امضا و نابودی امنیت شغلی ، تحمیل دستمزد های یک چهارم زیر خط فقر علیه طبقه 50 میلیونی کارگران ، واردات کالا های بنجل و به دنبال آن نابودی تولیدات داخلی و بیکار سازی میلیونی ، جذف یارانه ها و رشد نجومی تورم و گرانی، پیاده کردن طرح های فریب کارانه یارانه های نقدی، سبد کالا ، و اخیرا" طرح امنیت غذایی ... طبقه کارگر را تحت فشار وحشتناکی قرار داده است، از طرفی آگاهانه و عامدانه رضا شهابی ها ، بهنام ها وشاهرخ ها و جعفر عظیم زاده ها و محمد جراحی ها و ...  را که نمایندگان کارگران در ایجاد تشکل های مستقل کارگری برای احقاق حقوق حقه آنها می باشند در زندانها تحت انواع اذیت و آزار و شکنجه قرار داده است . این کارگران که در عرصه مطالبات پایه مانند دستمزد ها ، حق ایجاد تشکلهای مستقل و حق اعتصاب مبارزه می کنند، جمهوری اسلامی با زندانی کردن آنها ضمن اینکه به سرمایه داران خدمت بزرگی می کند از آزار و اذیت آنها در زندانها نیز دست بر نمی دارد. این نمایندگان کارگری در طبقه 14 میلیونی کارگران که با احتساب خانواده هایشان طبقه 50 میلیونی کارگران ایران را تشکیل می دهند که در سنگر مقاومت و مبارزه علیه یورش دولت سرمایه داری و طبقه سرمایه داری به کل هستی شان با تشکیل و احیای تشکل های سراسری صنفی  و سیاسی به عنوان تنها ابزار در جهت تحقق خواسته های شان و با سازماندهی اعتراضات و اعتصابات سازمان یافته  و سراسری صفوف خود را در مبازه طبقاتی متحد و یک پارچه ساخته و از منافع و آزادی واقعی شان دفاع کنند. چرا که تنها چاره ما کارگران در مقابل قدرت متحد طبقات دارا وحدت و تشکیلات در حزب و اتحادیه های سراسری می باشد و به قول سرود بین المللی کارگران بر ما نبخشد فتح و شادی نه شه نه بت نه آسمان با دست خود گیریم آزادی در پیکار های بی امان.
اغلب بیماران بد حال همچنان با ممانعت مسئولین جمهوری اسلامی در زندان ها در اعزام به بیمارستان در مرض خطر مرگ قرار دارند . بدنبال تشدید سرکوب در زندان رجایی شهر با 250 زندانی سیاسی با چهل اعدامی ، بیست حبس ابد و بقیه 5  تا 25 سال هستند،  ضرب وشتم مهدی ابیات و انتقال به انفرادی و تبعید شهرام چینیان به بند عادی و از این ها بدتر بر گرداندن تمامی بیماران بد حال در حال درمان از بیمارستان مانند صمیمی، عابدینی ، حائری ، حسن طفاح ، عیسی پور و غیر به این جهنمی که با تراکم شدید جمعیتی نفس ها به هم می خورد، در در چنین جای تنگ  با هواخوری دو نیم ساعته انسانها در حال مرگ تدریجی هستند. که در 18 خرداد حسن طفاح پیر مرد 85 ساله عرب از فعالین چپ که به سرطان خون مبتبلا است و برای معالجه به بیمارستان انتقال یافته بود، علی رغم تاکید شدید پزشک معالج که باید به صورت اضطراری معالجه شود وی را با بی توجهی کامل به زندان بر گرداندند لازم به ذکر است حسن طفاح و حائری و ... بعد از قتل عمد راد پور ، خیر آبادی ، ساران و افشین اسانلو در نوبت قتل زنجیره ای جانیان حاکم قرار دارند همچنین در تاریخ 17 /3/1393 نظامی زندانی حجت حاتمی به دلیل وضعیت نا به سامان نظافت ، کمبود غذایی از نظر کمی و کیفی در کل زندان و همچنین وجود پارازیت شدید تولید شده از طریق دستگاه های نصب شده توسط مسئولین زندان در اطراف سالن 12 دچار سکته ناقص مغزی شد که اکنون یک طرف او لمس شده است .
همچنان شهرام چینیان بر خلاف قانون تفکیک جرائم در بند عادی نگهداری می شود و همین طور مسئولین زندان و اداره اطلاعات از طروق مختلف از جمله تحریک کردن افراد نا آگاه و نادان وی را در حالت شکنجه های روحی و جسمی  دائمی قرار داده اند.

فریده جعفری

22/3/1393

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر