۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

علیه تهاجم به فعالین کارگری قاطعانه بایستیم!

علیه تهاجم به فعالین کارگری قاطعانه بایستیم!

 فعالین کارگری در ایران همچنان برای کسب ابتدایی ترین حقوق کارگری هزینه های سنگین می پردازند. تهدید و ارعاب با صدور احکام معلق، گروگان گیری، بازداشت های طولانی مدت و بدون محاکمه، محکوم کردن کارگران به زندان های طولانی و نقض حقوق اولیه زندانیان سیاسی، همواره بخشی جدایی ناپذیر از سیاست رژیم ضد کارگری ایران بوده است. جمهوری اسلامی اکنون بیش از پیش می کوشد این اقدامات ضد انسانی را به امری عادی و روزمره تبدیل کند. بر بستر این سیاست است که هر هفته و هر ماه خبری تازه از سرکوب، اذیت و آزار و دستگیری فعالین کارگری منتشر می شود. به آخرین اخبار در این مورد توجه کنید:

  به گزارش کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، این فعال کارگری که  عضو شورای نمایندگان " کمیته پیگیری ایجاد تشکل های  کارگری " و نیز عضو "هیئت موسس سندیکای کارگران نقاش و تزئینات ساختمان" است،  در نیمه های شب 18 / 3 / 1390 در حالی که از تهران به تبریز می رفت در میانه راه توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد. شاهرخ بعد از 26 روز باز داشت در تماس با خانواده خویش به آنها اطلاع داده است که در انفرادی است و بیست روز است که در اعتراض به دستگیری خود در اعتصاب غذا بسر می برد.

 همچنین به گزارش کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری، محمد جراحی کارگر اخراجی عسلویه در اوایل تیر ماه 1390 توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد. محمد جراحی عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری است . محمد پیش از این نیز یک بار در سال 1386 دستگیر شده بود.  او در آن زمان  به دنبال  مبارزه و کوشش فعالین کارگری تبریز پیش از اتمام محکومیت اش از زندان آزاد شد.

نام کارگران بازداشتی فوق، به لیست بلند اسامی فعالین شناخته شده کارگری اضافه شده است که یا بعد از سپری کردن دوران محکومیت از زندان آزاد شده اند و یا همچنان در زندان بسر برند:  

منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد بعد از چهار سال  زندانی بودن در 19 خرداد  1390 به دنبال کمپین گسترده جهانی با قرار کفالت آزاد شد.  اسالو در تمام مدت زندان از ناراحتی های قلبی و چشم  رنح می برد. اسانلو پیش از این هم از دی ماه 1384 تا مرداد 1385 در زندان بسر برده  بود.

ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد از 7 دی ماه 1387 در حال گذراندن  سه وسال نیم حکم زندان است.        
رضا شهابی خزانه دار سندیکای کارگران شرکت واحد، بیش از یک سال است که در حالت بازداشت "موقت" در زندان اوین بسر می برد. شهابی در 22 خرداد سال 89 دستگیر شد، بی آنکه اتهام اش مشخص باشد. او یک سال بعد یعنی در خرداد ماه سال 1390 به اتهام "تبلیغ علیه نظام اسلامی" و "تبانی علیه امنیت ملی" که اتهام کلیشه ای و عمومی توسط  دستگاه قضایی ایران برای محاکمه فعالین کارگری و سیاسی است، به دادگاه برده شد. دادستان اما در دادگاه خواستار شد که شهابی به اتهام محاربه محاکمه شود. حکم محارب در دستگاه قضایی ایران اعدام است.  شهابی همچنان در بلا تکلیفی در زندان  بسر می برد.  بنا بر آخرین گزارش، اوضا ع جسمی او اخیرا به وخامت گرائیده است؛ او تا چندی پیش بطور مرتب دچار خون ریزی بینی می شد. او همچنین از درد کمر و گرفتگی شدید در ناحیه گردن  رنج می برد. شهابی نیز مانند همه زندانیان سیاسی از دسترسی به معاینه و درمان درست پزشکی محروم است.

بهنام ابراهیم زاده  کارگر کارخانه پلی اتیلین در شهرک صنعتی شور آباد شهر ری، بعد از دستگیری و  محاکمه  به بیست سال زندان محکوم شد. به دنبال اعتراض خانواده و وکیل ایشان، شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران، وی را به 5 سال حبس تعزیری محکوم کرده است.  او هم اکنون در  زندان اوین محبوس می باشد. بهنام را در 22 خرداد سال 89 هنگامی که سوار بر اتوبوس شرکت واحد بود، دستگیر کردند و  دادگاه رژیم  اسلامی او را  به جرم "اقدام علیه امنیت ملی" و "تشویش اذهان عمومی" محاکمه نمود.  بهنام ابراهیم زاده عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری است.

احکام تعلیقی، جرایم نقدی و  پرونده های باز برای صدها کارگر و فعال کارگری را نیز باید  به فهرست احکام دادگاه های اسلامی علیه  فعالین کارگری افزود.

اضافه بر همه اینها ا خراج از کار ابزار دیگری است  که رژیم برای سرکوب فعالین کارگری از آن استفاده می کند. برای نمونه اعضای هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه از کار اخراج شده و تعدادی از آنان به خاطر فعالیت های کارگری در زمان های متفاوت در زندان بسر برده اند. علاوه بر اعضای زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد، بسیاری دیگر از فعالین این سندیکا از کار اخراج شده اند.

جمهوری اسلامی می کوشد با این اقدامات سرکوب گرانه و با افزایش هزینه برای فعالیت های کارگری مانع از تلاش کارگران برای  کسب حقوق پایه ای خود، بویژه حق  تشکل یابی، گردد. در عین حال حاکمیت در حال اجرای سیاستهای بغایت ضدکارگری و نئولیبرالیستی است که تنها با مبارزه کارگران در سطح گسترده به عقب رانده خواهند شد.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران ضمن محکوم کردن اقدامات ضد کارگری رژیم اسلامی، با همه توان به کارزارهای خود در دفاع از فعالین کارگری به ویژه برای آزادی کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی در ایران ادامه خواهد داد. ما از همه تشکلات کارگری، نهادهای حقوق بشری، واحزاب و سازمان های مترقی و آزادی خواه در جهان می خواهیم که به  نقض آشکار و گسترده حقوق پایه ای کارگران ایران توسط رژیم سرکوبگر اسلامی فعالانه اعتراض کنند. ما بویژه از تشکل ها و نهادی های کارگری در کشورهای مختلف در خواست می کنیم که در این راه پیش قدم شوند و به ابتکار خود دست به اقدامات و حرکتهای اعتراضی در حمایت از کارگران ایران بزنند.


زنده باد هبستگی جهانی کارگران

کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۶ جولای ۲۰۱۱

info@workers-iran.org

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر