۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

شکنجه سفید و بی نتیجه ماندن اعتراضات زندانیان

اعتراض پیاپی زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر همچنان بی نتیجه مانده است

فعال نمودن مجدد دستگاه های موج شکن در زندان رجایی شهر موجب اعتراض گسترده زندانیان سیاسی شده است اما همچنان این اعتراضات بی نتیجه مانده است.

زندانیان از این موضوع با عنوان شکنجه سفید یاد کرده اند لازم به یاداوری است که امواج ساطع شده از این دستگاه ها موجب اختلال در وضعیت جسمانی زندانیان شده و به مرور زمان این امواج عامل ایجاد سرطان می گردد.

خالد حردانی زندانی سیاسی سالن 12 زندان رجایی شهر که تا کنون از امکانات درمانی برخوردار نبوده به علت قرار گرفتن در معرض این پارازیت ها دچار سردردهای شدید و مضمن شده است و طبق اخبار رسیده زندانیان دیگر نیز اختلالاتی چون سردرد ، سرگیجه و تهوع دارند.



اعتصاب غذا در زندان رجایی شهر، در اعتراض به وضعیت نابسامان این زندان
امروز مصادف با 21 اردیبهشت 94 در پی فعال کردن مجدد دستگاه های موج شکن (پارازیت) در زندان رجایی شهر و طی نامه نگاری و اعتراض زندانیان تا کنون هیچ اقدامی از سوی مسئولین زندان صورت نگرفته است.
زندانیان سالن 12 زندان رجایی شهر و به خصوص زندانیانی که از لحاظ جسمانی وضعیت نابسامانی دارند تحت تاثیر این امواج مخرب دچار مشکلات عدیده ای شده و در 18 اردیبهشت ماه، طی این اقدام غیر انسانی سعید رضوی فقیه با وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شد.
شایان ذکر است در تاریخ 19 اردیبهشت ما زندانیان در زندان با شعار مرگ بر دیکتاتور، زنده باد آزادی بار دیگر به وضعیت نا به سامان این زندان اعتراض کردند.
زندانیان سالن 12 زندان رجایی شهر از این اقدام غیر انسانی با عنوان شکنجه سفید یاد کرده و با توجه به این موضوع و مشکلات دیگری همچون عدم تغذیه مناسب، و نبود امکانات بهداشتی و درمانی و همچنین عدم رسیدگی به بیماران اورژانسی تصمیم به اعتصاب غذا گرفته اند.
[Tuesday, May 12, 2015 10:04 AM] Shaparak: گام دوم اعتراضات شروع شد
از حدود 4 ماه پیش گام اول مبارزات و اعتراضات مردمی با حرکت کوبنده کارگران، معلمان، پرستاران، دانشجویان، پشتیبانان محیط زیست و برابری طلبان قومیتی و جنسیتی وارد مرحله جدیدی شد. در این مبارزات حق طلبانه، نقش معلمان و کارگران برای رسیدن به خواسته های پایه ای همچون، دریافت حقوق و دستمزد متناسب با خط فقر و رشد تورم، برخورداری از تأمینات اجتماعی، مخالف جدی با هر نوع تبعیض، اخراج و قرار داد های موقتی، حث اعتصاب و تشکل، تظاهرات و سایر حقوق اساسی، پیشروانه بود. اگر چه به دلیل عدم وجود همبستگی و فقدان تشکل های قدرتمند، هنوز به هیچ یک از خواسته های خود نرسیده اتد، اما با حضور اعتراض آمیز خود در خیابان ها به ویژه در روز اول ماه می، و سپس 17 اردیبهشت، عملا حق اعتراض و تظاهرات دموکراتیک و مدنی را برای خود استوار ساختند.
[Tuesday, May 12, 2015 10:05 AM] Shaparak: همین استواری و قهرمانی طبقه به پا خواسته و آگاه معلمین و طبقه زحمتکش و مولد کارگری بود که رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی را به وحشت انداختتا انجا که موج جدید سرکوب را با بازداشت فعالان کارگری، معلمین و حقوق بشری، تشدید اعدام ها تشدید فشار بر زندانیان سیاسی از طریق اعمال "شکنجه سفید" شروع نمودند.
اما با جنایتی که در مهاباد و همچون همیشه علیه یک دختر که از دیدگاه رژیم ضد زن حاکم، جنس دوم به حساب می آید اتفاق افتاد، و با استفاده از تجربه اعتراضات در 4 ماه گذشته، این بار گام دوم اعتراضات در کردستان، خوزستان، اصفهان، سیتان و بلوچستان، تهران و بسیاری از شهرهای ایران شعله ور شده است.هر گروه و جمعیت و کانونی دریافته است که راه رسیدن به حقوق اساسی، فریاد زدن، حرکت کردن و آمدن در میدان و خیابان است.به دلیل مثرت و تنوع اعتراضات و اعتصابات دموکراتیک و مدنف امکان مهار و سرکوب آن توسط رژیم سرکوبگر، وجود نداردو به همین دلیل، هر روز شاهد گسترش موج جدید مبارزات هستیم.
[Tuesday, May 12, 2015 10:05 AM] Shaparak: تنها راهی که مانع سرکوب جنبش اعتراضی کنونی می شود، تلاش برای گسترش آن توسط همه حق طلبان و گروه های اجتماعی و تاکید بر متشکل شدن و به هم پیوستن جنبش ها با یکدیگر است. باید برای رسیدن به حقوق اساسی در هر حوزه، دست به اعتراض زد و برابری حقوق قومیتی و جنسیتی را در کنار حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی و صنفی و اعتراض علیه اعدام، شکنجه و اجبارهای مذهبی و ایدئولوژیک و فسادهای عظیم مالی از سوی حکومت به ویژه اختلاس چند هزار میلیارد تومانی و سوء استفاده از قدرت توسط خامنه ای و سپاه، مثل تجاوزات منطقه ای و یا به تاراج بردن 3400/000/000/000 میلیارد تومانی در کمک به بشار اسد جنایتکار را خواستار شد.
زندانیان سیاسی ایران / 22 اردیبهشت 94
[Tuesday, May 12, 2015 10:05 AM] Shaparak: اسامی زندانیان سیاسی به ترتیب حروف:
1- امیر امیرقلی
2- سهیل بابادی
3- محمد جراحی
4- خالد حردانی
5- شاهرخ زمانی
6- مهدی شاندیز
7- سعید شیرزاد

8- حشمت اله طبرزدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر