۱۳۹۳ دی ۷, یکشنبه

حسن طفاح به مرخصی درمانی اعزام شد


حسن طفاح، زندانی ٨۵ ساله مبتلا به سرطان خون به مرخصی درمانی اعزام شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسن طفاح زندانی سیاسی 85 ساله که مبتلا به بیماری سرطان خون است به مدت 3 ماه به مرخصی درمانی اعزام شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسن طفاح زندانی سیاسی 85 ساله که مبتلا به بیماری سرطان خون است امروز یکشنبه 7 دی ماه 1393به مدت 3 ماه به مرخصی درمانی اعزام شد.
این زندانی بعلت بیماری و کهولت سن در وضعیت بسیار وخیمی بسر می‌برد و پیش‌تر پزشکان قانونی خواستار آزادی ایشان شده بودند، طفاح از جمله ایرانیان مهاجر در عراق است که هنگام جنگ به ایران بازگشتند. او که متولد عراق است، در این کشور حقوق خواند به وکالت پرداخت و عضو فدارسیون وکلای عراق، عضو فدارسیون بین‌المللی وکلا و حقوقدانان است. این وکیل در زمان صدام مانند بسیاری از ایرانیان مقیم عراق از این کشور رانده شده و به همراه خانواده‌اش به ایران برگشتند. حسن طفاح در سال ۱۳۸۷ توسط نیروی های امنیتی دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. به اتهام محاربه، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محکوم شد. در دادگاه تجدید نظر اتهام محاربه حذف شد و در نهایت او به دلیل دو اتهام باقی مانده به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد. او با تایید حکمش از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر برای تبعید منتقل شد.

۱ نظر: