۱۳۹۳ دی ۱۰, چهارشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت عبدالرضا قنبری، معلم زندانی



خبرگزاری هرانا – عبدالرضا قنبری معلم زندانی که ابتدا به اعدام، سپس ۱۵ سال و در ‌‌‌نهایت ۱۰ سال زندان محکوم شد، هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالرضا قنبری چند روز پس از عاشورای سال ۸۸ (دی ماه) در مدرسه‌ای که در آن تدریس می‌کرد بازداشت شد.
یک منبع مطلع در خصوص نحوه بازداشت عبدالرضا قنبری گفت: «عبدالرضا قنبری چون روزهای دیگر به دبیرستان مدرس واقع در حصار امیر شهر پاکدشت رفت تا دانش آموزان منتظر را به پای درس ادبیات بنشاند. اما وقتی وارد دبیرستان شد، نه از دانش آموزان خبری بود و نه از همکاران و معلمان دیگر. مدرسه را به بهانه‌ای تعطیل کرده بودند. دقایقی چند نگذشته بود که مأموران امنیتی به دفتر مدرسه وارد شدند و با نام بردن از ایشان، وی را با دست بند و چشمبند به داخل ماشینی که در حیاط مدرسه توقف کرده بود، کشاندند. آشنایان چند روزی از سرنوشت او بیخبر بودند. پس از مدتی باخبر شدند که در بازداشتگاه اوین بند ۲۰۹ در بازداشت به سر می‌برد.»
عبدالرضا قنبری پس از بازجوییهای سنگین از بند ۲۰۹ به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد و دهم بهمن ماه سال ۸۸ از انفرادی به دادگاه انقلاب منتقل گردید.
وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، توسط قاضی صلواتی به اتهام محاربه محاکمه و بدون فرصتی برای دفاع و نیز داشتن وکیل تعیینی به جرم شرکت در تجمع روز عاشورا به اعدام محکوم گردید. این زندانی سیاسی مدت چهار سال را در بند ۳۵۰ اوین زیر حکم اعدام بسر برد و سپس اسفند ماه ۹۱ حکم اعدام وی نقض شده و بار دیگر در دادگاه انقلاب محاکمه و اینبار به ۱۵ سال حبس در تبعید در زندان برازجان محکوم گردید. در ‌‌‌نهایت این حکم را دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال حبس تقلیل داد.
۱۷ آذر سال ۹۲ عبدالرضا قنبری را به زندان برازجان منتقل کردند و سر انجام در ۲۱ آبان ۹۳ از زندان برازجان به زندان رجایی شهر کرج منتقل و هم اکنون در سالن ۱۲ این زندان بسر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر