۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۴, یکشنبه

بیانیه پایان پیروزمندانه اعتصاب غذای ۱۲ تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج

بیانیه پایان پیروزمندانه  اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج  که با ایستادگی و مقاومت آنها وخانوادهای بزگوار زندانیان سیاسی، رژیم ولی فقیه را وادار به عقب نشینی نمود.زندانیان بار دیگر بر تشکیل یک کمیته مستقل بین المللی به سرپرستی دکتر احمد شهید به منظور شناسایی آمرین و عاملین این جنایت  و مجازلات قانونی آنها تاکید کردند. این بیانیه جهت اطلاع عموم و انتشار در رسانه ها در «اختیار فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است. متن بیانیه به قرار زیر می باشد:

  هم میهنان عزیز،
به دنبال حمله خونین و وحشیانه پاسداران رژیم به بند ۳۵۰ زندان اوین و موج گسترده محکومیتهای داخلی و بین المللی این اقدام ضد انسانی و به ویژه مقاومت خانواده های زندانیان سیاسی ، جامعه مدنی و اعتصاب غذای سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندانهای مختلف ایران با خبر شدیم رژیم به خواسته های ملی تن داد و در یک شکست آشکار همه زندانیان سیاسی به گروگان گرفته شده در سلولهای انفرادی را به بند عمومی منتقل کرد.
 بدون تردید این حمله وحشیانه با الگو برداری از اعدام های گروهی زندانیان سیاسی بی دفاع در دهه ۶۰ و پس از نوشیدن جام زهر قطعنامه ۵۹۸ و به هدف گرفتن زهر چشم از مخالفین، در این دوره و پس از نوشیدن جام زهر هسته ای و به نیت ایجاد وحشت در مردم صورت گرفت.
 که بنابه گزارشهای رسیده قرار بود این حمله در زندانهای دیگر تکرار شود اما مقاومت مدنی یکپارچه ملت ایران موجب شد تا این اقدام در مرحله اول به رسوایی بزرگ برای رژیم تبدیل شود و در گام اول در پذیرش شکست، به برکناری رئیس سازمان زندانها تن دادند و تهدیدها و شانتاژهای رئیس قوه قضاییه و دادستان کل نیز ناشی از همین زهر و شکست بود.
در عین حال سکوت از روی رضایت خامنه ای و انفعال و بی مسئولیتی روحانی امری نیست که  از چشم ملت و همه آزادیخواهان بویژه زندانیان سیاسی پنهان بماند. گر چه بیش از پیش سیاستهای آنها را در پیش چشم ملت ایران رسواتر نمود.
ما زندانیان سیاسی اعتصابی زندان رجایی شهر با شادباش پیروزی بزرگ جامعه مدنی و تقدیر از مقاومت جانانه زندانیان سیاسی و دست مریزاد به خانواده ها ی محترم آنها و یادآوری شجاعت مثال زدنی این خانواده ها و همه خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی و اتحاد و همدلی  زندانیان سیاسی، دانشجویان،معلمان،وکلا، کارگران ، رسانه ها، احزاب ، سازمانها ، کوشندگان وسایر مبارزین سیاسی و مدنی ، نهادهای حقوق بشری و آحاد ملت بزرگ ایران در پیگیری مطالبات اساسی و آزادیهای دمکراتیک به اعتصاب غذای خود پایان می دهیم و از همه کسانی که در انجام این مقاومت مدنی و بذل تحقق وظیفه ملی ـ میهنی ،فرزندان زندانیشان را حمایت ، همراهی و با آنها ابراز همدردی نمودند سپاسگزاری می کنیم.
بدون تردید معالجه همه زخمیها ، آسیب دیدگان و نیز تشکیل کمیته مستقل از سوی نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر به نمایندگی آقای احمد شهید به منظور شناسایی آمران و عاملان این جنایت و مجازات قانونی آنها از خواسته هایی است که بر آن تاکید می کنیم.
 در پایان بار دیگر یادآور می شویم : تجربه اخیر نشان داد با اتحاد و همبستگی ملی و مقاومت مدنی تمامی طرفداران دمکراسی و  حقوق بشر می توان دیکتاتوری حاکم بر ایران را به عقب نشینی وادار کرد و بنای مستقلی  برای رسیدن به مطالبات اساسی آحاد ملت ایران بنیاد نهاد.

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج
اردیبهشت ۱۳۹۳ خورشیدی
محمد بنازاده امیرخیزی، رسول بداقی ، حمیدرضا برهانی، خالد حردانی ، افشین حیرتیان، شاهرخ زمانی، حشمت الله طبرزدی، صالح کهندل، سعید ماسوری، محمد علی منصوری، میثاق یزدان نژاد،ناصح یوسفی  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر