۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۲, دوشنبه

چند خبر کوتاه از زندان رجایی‌شهر کرج




محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج پس از ۲۱ سال حبس هم‌چنان با ممانعت ماموران وزارت اطلاعات برای آزادی‌اش روبه‌رو است. این هموطن کُرد که از ۲۱ سال پیش به اتهام هواداری از حزب دموکرات کردستان ایران در زندان به سر می‌برد علی‌رغم موافقت مسولان قضایی به دلیل مخالفت ماموران وزارت بدنام اطلاعات از زندان آزاد نمی‌شود. ماموران وزارت اطلاعات که با زجرکُش کردن زندانیان ترفیع درجه گرفته و لذت می‌برند از آزادی این زندانی سیاسی پس از ۲۱ سال ممانعت می‌کنند و او هم‌چنان در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است.
یک زندانی متهم به قتل در اندرزگاه ۳ زندان رجایی‌شهر کرج خودکُشی کرد. اندرزگاه ۳ و مخصوصا سالن‌های ۷، ۸ و ۹ آن به قتل‌گاه شناخته شده و زندانیان محبوس در آن‌ها همگی محکوم به قصاص هستند. این زندانیان که هر هفته و با فرارسیدن روزهای اعدام هزار بار می‌میرند و زنده می‌شوند اغلب به اعتیاد رو آورده و به متادون که توسط مسولان وارد زندان می‌شود معتاد می‌شوند. بیشتر این زندانیان پس از مدتی با همین متادون خودکشی کرده و یا با طناب خود را حلق‌آویز می‌کنند. یکی از این بیچارگان مفلوک شب ۲۱ اردیبهشت ماه به همین ترتیب به زندگی خود پایان داد.
ماموران وزارت اطلاعات هم‌چنان بر فشار بر زندانیان نظامی ادامه می‌دهند. این نظامیان شریف که پس اکثرا پس از سال ۱۳۸۸ به دلیل در طرف مردم قرار گرفتن به اتهاماتی واهی مانند جاسوسی زندانی شده‌اند به دستور وزارت اطلاعات هم‌چنان از همه‌ی امکانات زندانیان مثل مرخصی، هواخوری و تغذیه‌ی مناسب محروم هستند. وزارت ضدبشری اطلاعات با ضدیت تمام این نظامیان شریف را همه‌جانبه تحت فشار قرار می‌دهد.
بسیاری از زندانیان سالن ۱۲ به دلیل پخش پارازیت در وضعیت سلامت وخیمی به سر می‌برند. زندانیان سالخورده از جمله ماشاالله حائری، حسن طفاح و امان‌الله مستقیم در وضعیت وخیمی قرار دارند. ماشاالله حائری پس از بیهوشی به بیمارستان دی منتقل شده است. حسن طفاح که اگر یک روز داروهایش را نخورد جان می‌سپارد با ممانعت دژخیمان وزارت اطلاعات برای انتقال به بیمارستان مواجه است. این زندانی ۸۵ ساله‌ی چپ به سرطان خون مبتلاست. امان‌الله مستقیم هموطن بهایی نیز بارها بیهوش شده و در وضعیت بسیار وخیمی به سر می‌برد. دژخیمان او را علی‌رغم نظر پزشکی قانونی زندانی کرده‌اند. صالح کهندل نیز در وضعیت وخیمی به سر می‌برد. این زندانی سیاسی مشکوک به سرطان خون است اما وزارت اطلاعات از انجام آزمایش‌های مورد نیاز بر روی وی جلوگیری به عمل می‌آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر