۱۳۹۳ اسفند ۳, یکشنبه

مهدی فراحی شاندیز، همچنان برای مراسم روز کارگر در سال ۸۹، به حبس محکوم می شود!


11mehdi-farahi-shandizفعالان در تبعید: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، دو ماه پس پایان محکومیت مهدی فراحی شاندیز، با صدور حکم مجدد ۳ سال حبس، از آزادی این معلم و فعال کارگری زندانی در رجایی شهر کرج، جلوگیری کرد.
بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، سوم آبان سال جاری، محکومیت سه سال حبس مهدی فراحی شاندیز که به اتهام «توهین به رهبری و اخلال درنظم» صادر شده بود، به پایان رسید اما  دادگاه انقلاب بر اساس تشکیل پرونده جدید شعبه ۵ بازپرسی شهید مقدس به اتهام  تکراری «توهین به رهبری»، این معلم زندانی را به سه سال حبس دیگر محکوم کرد!  او در این دادگاه نیز از  حق وکیل محروم بوده است.
مهدی فراحی شاندیز، معلم حق تدریس و فعال کارگری، ۱۱ اردیبهشت ۸۹، در جریان گرامی داشت روز جهانی کارگر، به همراه ۱۵۰ تن دیگر دستگیر و به مدت ۹ ماه در انفرادی اوین تحت بازجویی، بازداشت بود.
اما اندکی پس از آزادی، هنگامی که برای باز پس گرفتن وسائل شخصی خود که در جریان بازداشتش ضبط شده بود، به شعبه ۸ دادگاه انقلاب مراجعه کرد، با برخوردهای نامناسب رئیس این شعبه مواجه شد. او خود در شرح ماجرای آن روز  گفته است: «در واکنش به توهین ها، در آنجا یک مرگ بر خامنه‌ای گفتم و دستم هم به یک شیشه‌ای روی میز خورد و شکست. به من گفتند برو داخل، رفتم داخل و موقع برگشت یک حفاظت فیزیکی هم آنجا بود که مرا گرفت و تحویل پلیس امنیت و دادیاری به اسم سامیاری (شعبه ۸ دادیاری دادگاه انقلاب) و او مرا تحویل پلیس امنیت داد. بعد از سه روز پرسید وثیقه داری؟ گفتم ندارم و مرا انداختند کهریزک…»
فرحی شاندیز نهایتا به قید وثیقه، بطور موقت از این بازداشت هم رهایی یافت اما اردیبهشت سال ۹۰ در دادگاهی به ریاست  محمد مقیسه به سه سال حبس محکوم، و  اواسط دی ۹۰ جهت اجرای این حکم به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
او که طی دوران حبس بارها انفرادی و انتقال به زندان های دیگر را تجربه کرده است، اواخر خرداد سال جاری به زندان رجایی شهر منتقل شد و در حال حاضر در بند ۱۰ زندان رجایی شهر، دوران محکومیت خود را می گذراند.
محکومیت جدید برای فرحی شاندیز در حالی صادر می شود که  پرونده ای دیگر با اتهام مشابه «توهین به رهبری» برای این زندانی، در شعبه دیگر دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در جریان است!
فراحی شاندیز که طی این سالها از داشتن وکیل محکوم بوده است، پیشتر طی گفتگویی از فعالان حقوق بشر تقاضا کرده بود که جهت گرفتن وکیل و رهایی وی از احکام پیاپی و ناعادلانه، تلاش کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر