۱۳۹۳ فروردین ۸, جمعه

گزارشی از زندان قزلحصار




زندان مخوف قزلحصار با ده بند مستقل به نام واحدهای ده گانه پذیرای بیست هزار الی ۲۲ هزار زندانی مواد مخدر می باشد، که عمداتا ۲۰۰ نفر خروجی ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر ورودی دارد، قربانیانی با میانگین ۲۰ تا ۴۰ سال که براثر بیکاری و فلاکت اقتصادی تا شاید خود را از نداری و فقر بد بختی و گرسنگی نجات دهند بالاجبار به این فلاکت‌گاه کشیده شده‌اند، این افراد برای ۵ گرم تا ۲۰۰ گرم و یا چند کیلو مواد مخدر دستگیر و زندانی شدند، عمداتا محکومین شیشه ۸۰ درصد از ۱۵ سال تا حبس ابد و ۱۲ الی ۱۴ در صد به اعدام محکوم هستند که هفتگی اعدام می شوند.
 واحد ۲ تماما با ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر اعدامی می باشد و همچنین واحد ۳ سالن ۳ با ۲۵۰ نفر افغانی همه اعدامی هستند، هر هفته بدون تعطیلی تعدادی اعدام می شوند. واحد ۵ قرنطینه زندان است واحد ۱ با ۶ هزار زندانی عمدتا معتاد به متادون که با پول خودشان تهیه می کنند و همه محکوم به حبس ابد و ناامید از رهایی می‌باشند. در سالن های ۲، ۵ و ۶ از بند یک  ۲۲۰۰  الی ۲۵۰۰ نفر مبتلا به ایدز، سل، قانقاریا و یا هیپاتید می‌باشند که بدون درمان برای نابودی به امان خدا ول شده‌اند و بطور متوسط هر هفته ۶ الی ۷ نفر بر اثر بیماری‌های فوق می‌میرند. بطوری که بنا به اظهار نظر پزشکان از ۶۰۰۰ نفر تنها ۴۰۰ نفر سالم هستند البته فعلا.
 بهترین واحد قزل حصار واحد ۳ می باشد و از میان سالن‌ها بهترین آنها سالن ۴ است که روزی نیم ساعت آبگر برای حمام دارد و در این مثلا سالن خوب در اطاق‌های ۹ متری از ۹ نفر تا ۱۲ نفر زندگی می کنند. در بندهای دیگر افراد روی هم می‌خوابند. در بهداری چیزی به نام درمان وجود خارجی ندارد.
تلفن در  روز برای هر نفر ۲ تا ۳ دقیقه بوده و اغلب زندانیان از روی فلاکت و بدبختی نوبت تلفن خود را هر دقیقه ای ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان می فرشند، کارت تلفن ۲۰۰۰ تومانی از ۱۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

تکثیر و توزیع از :

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
۷/۱/۱۳۹۳

۱ نظر: