۱۳۹۳ مهر ۱۴, دوشنبه

نظام جمهوری اسلامی جهت انحلال بند های سیاسی در زندانها اقدام به پراکندن زندانیان به بند های خطر ناک کرده است

۱_ پراکندن زندانیان سیاسی از بندهای سیاسی به بندهای خطرناک بصورت غیر قانونی در جهت انحلال بندهای سیاسی همچنان با برنامه اعلام نشده ولی مستمر ادامه دارد طی یک هفته گذشته تعداد ده نفر از گرایشات مختلف از جمله مجاهدین و زندانیان عقیدتی سیاسی به قرنطینه منتقل شدند و از انجا به بند هایغیر سیاسی خطرناک مانند بند جانیان و بیماران ایدزی تبعید کردند. این تبعید های غیر قانونی به صورت غیر رسمی اعلام نشده ولی با هماهنگی کامل بین قوه قضاییه ،اداره اطلاعات،سازمان زندانها طراحی وتایید شده است و تشخیص اداره اطلاعات اجرایی میشود.افرادی که اجرای طرح فوق نقش دارند و اسمی شان شناخته شده است عبارتند از: خدابخشی ،جعفری دولت ابادی، مردانی و مسیولین عالی رتبه اداره اطلاعات و بازجوها و مسیولین قوه قضاییه و قضات مربوطه .
تبعید بدون دستور یا حکم دادگاه عملی است صد. در صد غبر قانونی چون تبعید خود به تنهای یکمجازات محسوب میشود و نیاز به تشکیل دادگاه و صدور حکم دارد ولی زندانیان سیاسی بدون هیچ حکمی از بندهای سیاسی و زندانی که در حکم نوشته شده است به بندهای غیر سیاسی و خطرناک تبیعید می کنند از جمله زندان اوین ، رجایی شهر،قزل حصار، ارومیه و ...شامل این عمل شده اند
۲_ رژیم از ازاد شدن زندانیانی که مدت حکمشان تمام شده جلو گیری میکند. بهمن امویی که قرار بود هفته قبل ازاد شود اما پنج شنبه به خانوادش گفته اند باید دادستان از او رضایت داشته باشد تا ازاد شود،خانواده اش گفتند حکم او تمام شده است طبق قانون باید ازاد شود نیازی بهرضایت کسی ندارد اما بدستور خدابخشی شرط ازادی وی جلب رضایت دادستان است.
۳_ حاج کریم معروف به عزیز پیرمرد ۷۴ ساله که ۱۸ سال در زندان است به علت حمله قلبی به بیمارستان خمینی منتقل شده بود تحت عمل جراحی قلب بازقرارگرفت . لازم بذکر است او هم از لحاظ سن و هم از لحاظ اینکه دچار بیماری قند دارد و هم از جهت جراحی قلب که انجام شده است نمی تولند زندان را تحمل کند بنابراین طبق عرف و قانون باید ازاد شده باشد .
طبق عرف زندانها کسانی که حکم ابد دارند. معمولان بین ۱۰ تا ۱۵ سال ازاد میگردند.اما زندانیان طیاسی را در استفاده از مورد بدون اعلام رسمی منع کردند مثلان محمد نظری با ۲۱ سال و حاج کریم با ۱۸ سال و ... هنوز ازاد نشدند.

توزیع از : فریده جعفری
۸/۷/۱۳۹۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر