۱۳۹۳ مهر ۹, چهارشنبه

اخباری از زندان رجایی‌شهر




تشدید پارازیت‌های مرگ‌بار – احتمال قتل حاج کریم معروف عزیز و ارژنگ داوودی
در زندان رجایی‌شهر کرج ۲۵۰ زندانی عقیدتی و سیاسی از میان ۶ هزار زندانی و ۴۰ زندانی عقیدتی و سیاسی محکوم به اعدام از جمله زانیار و لقمان مرادی، هوشنگ رضایی، ارژنگ داوودی و شهرام احمدی، از میان ۲۳۰۰ زندانی محکوم به اعدام با منع تمامی امکانات قانونی مانند ملاقات حضوری، تلفن، فضای ۲ متری زندگی در مرگ تدریجی قرار دارند.
در دور جدید روند تبلیغات دروغین و فریب‌کارانه‌ی حسن روحانی برای جمع‌آوری رای، اعدام‌ها و سرکوب‌ها و از جمله انتقال زندانیان سیاسی به بندهای عادی و انحلال بندهای مستقل سیاسی تشدید شده است. ولایت مطلقه در مقابل فشارهای داخلی برای لغو اعدام، با تشدید فشار و شکنجه‌های جسمی بر روی زندانیان، آنان را در معرض مرگ قرار می‌دهد و عملا به قتل می‌رساند. چنان‌چه در سال‌های گذشته، بسیاری از جمله محسن دگمه‌چی، علیرضا کرمی خیرآبادی و افشین اسانلو را به قتل رسانده است. اخبار زیر تاییدکننده‌ی ادامه‌ی همین روند است:
۱. با نصب ده‌ها دستگاه پارازیت سرطان‌زا، زندانیان در خطر مرگ قرار گرفته‌اند. در پی افزایش دستگاه‌های پارازیت به ۱۷ عدد که هر کدام به اعتراف ماموران زندان برای یک شهرک ۲۰ هزار نفری می‌باشد، تهوع، استفراغ و سردرد شدید، مخصوصا وخامت حال بیماران قلبی، عروقی و مغزی به شدت افزایش یافته است. به طوری که روز یک‌شنبه ۶ مهر ماه، حاج کریم معروف عزیز، زندانی ۷۴ ساله بر اثر حمله‌ی قلبی و احتمالا سکته، به بیمارستان انتقال یافت. عفیف نعیمی و امان‌الله مستقیم نیز راهی بهداری زندان شدند. بنا به اعتراف مامورین این بخش از زندان که اغلب تقاضای انتقال و بازنشستگی پیش از موعد کرده‌اند، هر کدام از این دستگاه‌ها برای یک شهرک ۲۰ هزار نفری می‌باشد، که ۱۷ عدد از آن‌ها بر روی ۴۰۰ نفر پارازیت پخش می‌کنند.
۲. حاج کریم معروف عزیز، پیرمرد ۷۴ ساله با ۱۸ سال سابقه‌ی زندان، ساعت ۱۱ روز ۶ مهر ماه به علت حمله‌ی قبلی به بیمارستان انتقال پیدا کرد. این زندانی مبتلا به مرض قند و بیماری قلبی بوده و علی‌رغم موافقت مسولین زندان با آزادی وی، او با ممانعت ماموران وزارت اطلاعات در معرض مرگ حتمی قرار دارد. این زندانی سیاسی هم به لحاظ سنی و هم به لحاظ بیماری لاعلاج باید حتما آزاد گردد اما با لجاجت و کینه‌ی عده‌ای آدم‌کُش احتمالا اولین فرد در دور جدید قتل‌ها در این کشتارگاه خواهد بود.
۳. علی‌رغم موافقت با ورود کتاب برای افشین حیرتیان توسط رییس زندان، این کتاب را بحرینی، رییس حفاظت اطلاعات توقیف کرد. ارگانی از ولایت مطلقه نیست که هر باندی ساز خودش را نزند. علی‌رغم این‌که سربازان گم‌نام در مورد زندانیان سیاسی از بدو دستگیری تا حبس و اعدام همه‌کاره‌اند و قوه‌ی قضائیه عروسک خیمه‌شب‌بازی آن‌هاست اما بین رییس زندان، حفاظت اطلاعات، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، رقابت شدیدی برای اظهار نوکری به ولایت و این‌که این منم و این آفتابه را بردار و آن را بگذار حاکم می‌باشد که ضرر و دود آن به چشم زندانیان می‌رود.
۴. ارژنگ داوودی، شیرمرد دلاور و مقاوم، در وضع وخیم جسمی و بیماری حاد قرار دارد. ارژنگ داوودی، انسان آزاداندیش و دموکرات که به علت مخالفت با خودسری، قانون‌شکنی و تجاوز به حقوق فردی و اجتماعی مردم، با ۱۷ سال زندان که جدیدا حکم اعدام گرفته و توسط سگان استبداد مورد شکنجه قرار گرفته و چند سال است که به بدترین نقاط از جمله بندرعباس تبعید شده بود و جدیدا به زندان رجایی‌شهر کرج بازگردانده شده است، با بیماری دیابت پیشرفته و قلب و ضعف جسمانی و مقاومت در مقابل درمان در خطر مرگ قرار دارد. حکم اعدام وی اخیرا برای تایید به شعبه‌ی ۲۲ دیوان عالی کشور که معروف به شعبه‌ی وزارت اطلاعات است فرستاده شده است.
۵. باز هم کاهش ساعات هواخوری: به دنبال تشدید آزار و اذیت زندانیان عقیدتی و سیاسی و انحلال بندهای مستقل سیاسی مانند زندان تبریز، ارومیه و ۳۵۰ اوین و نیز منع کلیه‌ی امکانات قانونی برای زندانیان در زندان رجایی‌شهر کرج، ساعات هواخوری که پیش‌تر بین ساعات ۱۲ تا ۳ و ۳ تا ۷:۳۰ بود را به ساعات ۱۱:۳۰ تا ۲ و ۲ تا ۵ تغییر داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر