۱۳۹۳ تیر ۲۲, یکشنبه

هدف ما تبرئه و آزادی بدون قید و شرط رضا شهابی است

همبستگی با جنبش طبقاتی کارگری ـ پاریس
نزدیک به 5 سال است که رضا شهابی عضو  هیأت مدیرۀ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، توسط حاکمان سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران با قضاوت های واهی و بی اساس در زندان بسر می برد،

 زیرا او از تشکل مستقل کارگری و سندیکایی  در شرکت واحد و به عنوان یکی از  مسئولان، از منافع طبقاتی کارگران ایران دفاع می نماید و به همین دلیل، نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران، وی را به عنوان کسی که امنیت جامعه را به خطر انداخته، محکوم کرده است. چرا که آنها نمی توانند تشکل مستقل کارگری را تحمل نمایند و در نتیجه به اذیت و آزار  فعالان کارگری می پردازند. این بار برای شکنجه ی روحی و روانی هر چه بیشتر، او را از بند 350 زندان اوین، به بند عمومی زندان رجایی شهر کرج تبعید نمودند و این در شرایطی است که رضا از بیماری  کمر و گردن رنج می برد و مقامات زندان، وی را از معالجه و عمل جراحی و نیز استراحت محروم ساخته اند. رضا برای اعتراض به این همه  ستم و شکنجه، ابتدا نامه ای اعتراضی به دادستانی تهران می نویسد و چون با عدم واکنش مقام مربوطه روبرو می شود، اعتراض خود را با اعتصاب غذا، جهانی می نماید و اکنون چهل روز از اعتصاب را پشت سر نهاده است. 
حاکمیت سرمایه ی جمهوری اسلامی ایران، به همه ی  فعالان کارگری تهاجم می برد، محمد مولانایی که او نیز به شدت بیمار است، به دلیل عضویت در کمیته هماهنگی... و بهنام ابراهیم زاده، شاهرخ زمانی، محمد جراحی و بسیاری دیگر را با اتهامات مشابه و عضویت در تشکل های مستقل دیگر نظیر کمیته پیگیری و... در زندان اسیر می نماید. این است کارنامه ی به غایت ضد کارگری حاکمیت سرمایه داری در ایران. در چنین شرایطی جان رضا شهابی به طور جدی در خطر است و جنبش کارگری به فعالانی چون او که در دفاع از منافع طبقاتی کارگری پیگیر و شجاع هستند، نیاز دارد، بنابراین ما نیز به مثابه  نهادی که خود را در خدمت جنبش کارگری ایران می دانیم، از رضا شهابی عزیز تقاضا داریم که به دلیل حفظ بخشی از سلامتی اش (زیرا او از بیماریهای متعددی رنج می برد) به اعتصاب غذا پایان بخشد ولی مداوای او جهت کسب سلامتی و نیز حقوق فکری ـ طبقاتی در مبارزه با حاکمیت سرمایه داری در ایران تداوم خواهد داشت.
کارگر زندانی آزاد باید گردد
همبستگی با جنبش طبقاتی کارگری ـ پاریس
s.mouvement@gmail.com
20 تیر 1393 ــ 11 ژوئیه 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر