۱۳۹۳ تیر ۲۲, یکشنبه

کمپین در حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده ادامه دارد



کمپین در حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده ادامه دارد
کمپین برای آزادی کارگران زندانی طی فراخوانی در ١٥ تیر ماه، روز ٢١ تیر، ١٢ ژوئیه را روز حمایت جهانی از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده، دو تن از رهبران شناخته شده کارگری در زندان، اعلام داشت. این فراخوان در عکس العمل به فراخوان شاهرخ زمانی از رهبران کارگری در زندان رجایی شهر به حمایتی جهانی از رضا شهابی و خواستهای وی و هشدارش مبنی بر وضعیت نگران کننده رضا شهابی داده شد. دلیلش نیز این بود که رضا شهابی در اعتراض به محرومیتش از درمان که معضل همه زندانیان سیاسی در زندان است و نیز تبعیدش به زندان رجایی شهر از ١١ خرداد ماه در اعتصاب غذا قرار دارد و در این مدت وزن زیادی از دست داده و وضعیت جسمانی اش نگران کننده است.
همچنین وضعیت بهنام ابراهیم زاده نیز اضطراری است. او بیش از یکماه است که در بند ٢٠٩ اوین زیر بازجویی قرار دارد و بعد از ملاقات ٧ تیرماه، مامورین رژیم اسلامی به منزل وی حمله کرده و همسر و نیما پسر ١٥ ساله بهنام را که به بیماری سرطان مبتلاست و تحت درمان قرار دارد، مورد تهدید و فشار قرار داده اند که هر چه از بهنام میدانند گزارش کنند و کامپیوتر و برخی مدارک را از منزل او با خود برده اند.
این اتفاق نیز تاکید بیشتری بر در دستور قرار گرفتن اقدامی جهانی در حمایت از این فعالین کارگری در بند بود. بدین ترتیب طی عملی اضطراری ظرف ٥ روز به تدارک ١٢ ژوئیه روز جهانی حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده رفتیم. سازمانها و نهادهایی چون کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، حزب کمونیست کارگری ایران، نهاد مادران علیه اعدام، کمیته علیه اعدام در استکهلم، کودکان مقدمند نیز از این کارزار اعلام پشتیبانی کردند. در این فاصله در 10 شهر جهان از جمله استکهلم, مالمو و گوتنبرگ در سوئد، کلن و برلین در آلمان، اسلو در نروژ، آنکارا در ترکیه، سیدنی در استرالیا، تورنتو در کانادا، لندن در انگلیس، ، آکسیونهایی اعتراضی برگزار شد. که گزارشات تصویری آن منتشر شده است. در این روز به ابتکار جمال صابری همکار کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ژاپن، در جلسه ماهانه مسئولین اتحادیه آزاد کارگران این کشور بیانیه ای در حمایت از حرکت اعتراضی ١٢ ژوئیه و در حمایت از رضا شهابی و کارگران زندانی در ایران به تصویب رسید.
بعلاوه از سوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی نامه هایی به نهادهای کارگری در سراسر جهان از جمله آی تی اف ارسال شد و از آنها خواسته شد که کمپینی اضطراری در رابطه با وضعیت رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده در دستور بگذارند. در این فاصله با شرکت اتحادیه سراسری کارگران ترانسپورت (آی تی اف) کمپینی در حمایت از رضا شهابی در سایت لیبر استارت که یک سایت پرنفوذ کارگری است اعلام شد.
اتحادیه های کارگری در فرانسه، اتحادیه سراسری کارگران کشور سوید (ال او) نیز طی نامه هایی فشار بر روی رضا شهابی و فعالین کارگری در ایران را محکوم کردند و حمایت و پشتیبانی خود را از این کارگران اعلام داشتند.
همچنین بدنبال تماس شیوا محبوبی سخنگوی کمیته مبارزه برای آزدی زندانیان سیاسی با پزشكان حقوق بشر كه سازمان معتبرى در دنياست، از طریق تبلیغ روز جهانی ١٢ ژوئیه در تویتر از روز جمعه ١١ ژوئیه فعالانه از این حرکت اعتراضی حمایت کردند.
اخبار مربوط به این کارزار در برنامه های مستقیم کانال جدید، کارگران و یک دنیای بهتر، نان و گل سرخ و دیگر برنامه ها پوشش داده شد.
در ایران نیز از سوی تشکلهای مختلف کارگری از جمله اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای شرکت واحد، کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری بیانیه هایی در حمایت از رضا شهابی و خواستهایش و نیز در اعتراض به فشار بر روی این کارگران صادر شد.
روز ٢٠ تیر ماه نیز تعدادی از فعالین اتحادیه آزاد کارگران ایران و کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و دیگر فعالین کارگری در شهر سنندج با در دست داشتن عکسهای رضا شهابی حمایت خود را از این کارگر زندانی اعلام داشتند. همچنین در همین روز هفده تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به اسامی رضا اکبری منفرد ، محمد امیر خیزی ، رسول بداغی ، خالد حردانی ، افشین حیرتیان ، ایرج حاتمی ، شاهرخ زمانی ، علی سلامپور، محمد مهدی ابیات ، علیرضا فراهانی ، فرهاد کهندژ ، ابولقاسم پولادوند ، سعید ماسوری ، محمد علی منصوری ، اسدالله هادی ، میثاق یزدان نژاد ، صالح کهندل طی نامه ای خطاب به رضا شهابی و حمایت از خواستها و مبارزات وی از او خواستند که به اعتصاب غذای خود خاتمه دهند.
روز ٢١ تیر شاهرخ زمانی طی پیامی از زندان مراتب تشکر خود را از همه شرکت کنندگان در تظاهرات این روز اعلام داشت.
در این روز رضا شهابی به بیمارستان انتقال یافت. این خود یک موفیت در این کارزار است. اما رزیم اسلامی علیرغم اینکه او را در بیمارستان بستری کرده است، ولی به همسر وی نامه همراه نداده است و کسی اجازه دیدن رضا را در بیمارستان ندارد. از همین رو رضا شهابی هنوز در اعتصاب غذای بسر میبرد و اعلام کرده است که تا زمانیکه ماموران کاملا تابع قانون عمل نکنند و مرخصی استعلاجی وی را اجرا نکنند دست از اعتراض خود بر نخواهد داشت. پزشکان وی نیز اعلام کرده اند که تا زمانی که وضعیت رضا به حالت عادی بر نگردد امکان مداوا را نخواهند داشت. بدین ترتیب رضا هم اکنون تحت نظر در بیمارستان بستری است و مراقبت های اولیه در حال برنامه ریزی است.
در خاتمه اینکه وضعیت رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده همچنان اضطراری است و کارزار در حمایت از آنان ادامه دارد. ضمن اینکه ما نیز همچون هم بندان رضا شهابی از وی میخواهیم که به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد.
تمامی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.
شهلا دانشفر
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
٢٢ تیر٩٣، ١٣ ژوئیه ٢٠١٤
Shahla_daneshfar@yahoo.com
Bahram.Soroush@gmail.com
http://free-them-now.blogspot.com
 

۱ نظر: