۱۳۹۳ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

«یک ماه از اعتصاب غذای شاهرخ زمانی سپری شد»

«شاهرخ زمانی»، عضو هیات مدیره کمیته پی‌گیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیات بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان یک ماه اعتصاب غذای خود را در زندان پشت سر گذاشت.

«شاهرخ زمانی» فعال کارگری که پیش‌تر در سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شد از روز بیستم اسفند ماه سال گذشته به زندان قزلحصار کرج منتقل شده است.

«محمد اشرفی» فعال کارگری و عضو مووسس کمیته حمایت از شاهرخ زمانی روز شنبه شانزدهم فروردین در گفت‌وگویی با «رادیو کوچه» در این رابطه گفت: «او که از روز ۱۷ اسفند ماه در همبستگی با دراویش زندانی در اعتصاب غذا به سر می‌برد پس از انتقال به قزلحصار اعتصاب غذایی را که قرار بود ۳ روزه باشد نشکسته و در اعتراض به این تبعید غیرقانونی و با مطالبه بازگشت به زندان رجایی‌شهر کرج اعتصاب خود را ادامه داده است.»
آقای «اشرفی» هم‌چنین به رادیو کوچه گفت: «شاهرخ زمانی در این مدت که دست به اعتصاب غذا زده حدود بیست کیلوگرم از وزنش را از دست داده و بار‌ها به دلیل ضعف جسمانی به بهداری منتقل و زیر سرم رفته است.»

«شاهرخ زمانی» پس از بازداشت در تبریز در ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

وی با وثیقه ۲۰۲ میلیون تومانی آزاد و دوباره در دی ماه‌‌‌ همان سال بازداشت و برای اجرای حکم به زندان مرکزی تبریز منتقل شد. وی از آن زمان تاکنون به زندان‌های مختلف ایران تبعید شده است. در اولین مرتبه ماموران وزارت اطلاعات وی را به زندان یزد تبعید کردند، پس از مدتی مسولان استان یزد وی را به تبریز بازگرداندند و پس از گذشت چند ماه وی دوباره به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر