۱۳۹۴ مرداد ۱, پنجشنبه

حمله، دستگیری و ضرب و شتم معلمان را قویا محکوم می نماییم !

معلمان ايران يك بار ديگر پيشتاز جنبش مطالباتي شدند و به گونه ي پيگير و مستمر، پنجمين حركت اعتراضي خود را در روز چهارشنبه ٣١ تير ماه ١٣٩٤ بر پا نمودند. اين حركت اعتراضي  كه در تداوم سلسله حركات اعتراضي معلمان كه از ٣ اسفند ماه ١٣٩٣ آغاز شده است، به وقوع پيوست، به دعوت "شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور"  صورت گرفت. در همين راستا معلمين فعال از سراسر کشور به منظور تجمع در مقابل مجلس شوراي اسلامي  گرد هم آمدند. هدف از اين تجمع در وهله اول اعتراض به دستگیری  مسئولين و فعالين تشكلات معلمان از جمله علی اکبر باغانی، علیرضا هاشمی و  نيز  اسماعيل عبدي، محمد باقري ،عبدالرضا قنبری  و رسول بداقي و طرح دیگر باره مطالبات معلمان ازجمله؛ مقابله با خصوصی سازی نظام آموزشی و برقراری اصل آموزش رایگان برای همه،افزایش حقوق معلمان متناسب با سطح تورم و پایان دادن به نظام حقوق های معادل گرسنگی و فقر، افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش در بودجه کشور، از بین بردن تبعیض در نظام استخدامی معلمان، همسان سازی ضوابط استخدام و از جمله تبعیض جنسیتی، پایان دادن به استخدام های پیمانی، پاره وقت و نیمه وقت  و تبدیل قراردادهای پیمانی به قراردادهای رسمی، برقرارساختن پوشش واقعی و موثر  بهداشت و درمان ..... از جمله مهم ترین درخواست های معلمان بود. گردهمايي معلمان در برابر مجلس اسلامی و تجمع اعتراضي آنها با سرکوب نیروهای انتظامی و امنيتي مستقر در مقابل مجلس شورای اسلامي مواجه شد و معترضين قادر به برگزاری کامل تجمع خود نگشتند. بنا به گزارش " شوراي مركزی تشكل هاي صنفي فرهنگيان" ، " بيش از ١٣٠ نفر از معلمان ... بازداشت گرديدند." و به بازداشت گاه های گوناگون منتقل شدند. پس از ممانعت از ادامه تجمع و پراكنده نمودن معلمان، بخشی ازبازداشت شدگان را آزاد نمودند.  
در تعرض به معلمان تجمع کننده هر سه قوه نظام جمهوری اسلامی با هم همكاری تنگاتنگ داشتند. در اين باره  در اطلاعيه "شورای مركزی تشكل های صنفی فرهنگيان" بر هم سويي سه قوه در سركوب معلمان تاكيد شده است. 
مبارزات معلمان در راستای تحقق خواسته هایشان فراتر از یک مبارزه صنفی بلکه مبارزه ایی کاملا طبقاتی است. معلمان به عنوان متحدان طبقه کارگر که امروز با خواست مطالباتی همچون افزایش دستمزدها و مبارزه بر علیه خصوصی سازی مدارس، پایان دادن به استخدامهای پیمانی که تشابه بسیاری به قراردادهای موقت و سفید دارد و.... که نتیجه اش محروم شدن بیشتر فرزندان کارگران و زحمتکشان از ادامه تحصیل و آموزش و پرورش است، خواستهایی کاملا طبقاتی و کارگری است. در این برهۀ حساس از مبارزه متشکل معلمان که رژیم سرمایه جمهوری اسلامی تهاجم گسترده ایی را بر علیه انها با ضرب و شتم و زندانی نمودن آغاز نموده است، و با قاطعیتی که شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در ادامه مبارزه تا نائل آمدن به کسب خواسته های خود اعلام نموده اند این وظیفه مهم را جلو روی جنبش کارگری و فعالین کارگری می گذارد که حمایت و پشتیبانی از اعتراض و اعتصاب معلمان را از وظائف طبقاتی خود دانسته و با پیوستن و فشرده نمودن صفوف معلمان و کارگران و همسویی که در خواسته های مشترکشان وجود دارد، دشمن طبقاتی خود را به عقب نشینی وادار نموده و رژیم را وادارند هر چه سریعتر تمام فعالین کارگری زندانی و معلمان زندانی و دیگر زندانیان سیاسی را آزاد نماید.
نهادهای همبستگی با جنبش كارگری درايران - خارج كشور ضمن حمايت قاطع از اعتراضات و تجمعات و مطالبات معلمان و محكوم نمودن سركوب حركت اعتراضی آنان توسط رژيم جمهوری اسلامی و نيز دستگیری معلمان، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه معلمان و كارگران  زندانی و نيز همه زندانیان سیاسی و عقیدتی است. 
سرنگون باد رژيم جمهوری اسلامی ايران!
زندانی سياسی آزاد بايد گردد!
معلمان و کارگران زندانی آزاد باید گردند!
نهادهای همبستگی با جنبش كارگری درايران- خارج كشور
١ مرداد١٣٩٤، ٢٣ ژوئيه ٢٠١٥
http://nahadha.blogspot.com/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر