۱۳۹۴ تیر ۱۸, پنجشنبه

اتحادیه سراسری معلمان بریتانیا


 خواستار آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران شد


حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران
 The Presidency
Pasteur Street, Pasteur Square
Tehran, Islamic Republic of Iran

۸ جولای ۲۰۱۵

رئیس جمهور، روحانی عزیز،

در روزهای اخیر اخبار دستگیری و بازداشت دوباره دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، آقای اسماعیل عبدی، به دلیل فعالیت های به حق اتحادیه ای به دست ما رسیده است.

به نمایندگی از اتحادیه سراسری معلمان (بریتانیا) به این وسیله نگرانی شدید خود را نسبت به نحوه رفتار با آقای عبدی از جمله دستگیری و ماهیت اتهامات مطرح شده علیه او – ابراز می کنم.

بر اساس گزارش هایی که ما دریافت کرده ایم، آقای عبدی پس از آنکه از سفر او به ارمنستان جهت اخذ ویزای سفر به کانادا ممانعت به عمل آمد، در تاریخ ۲۷ ژوئن زندانی شده است. ما همچنین مطلع شده ایم که گذرنامه آقای عبدی در مرز ضبط و به او دستور داده شده بود که که به تهران بازگردد و خود را به دادستانی معرفی کند. او با مراجعه به دفتر دادستان  دستگیر می شود.

به باور ما بازداشت آقای عبدی و تلاش دولت شما برای جلوگیری از شرکت او در هفتمین کنگره جهانی آموزش بین الملل، نشان دهنده نقض کنوانسیون های مختلف بین المللی حقوق بشر، از جمله مقاوله نامه ۸۷ سازمان جهانی کار مبنی بر تضمین آزادی تشکل و مقاوله نامه ۹۸ مبنی بر حق مذاکرات دسته جمعی است. دولت شما همچنین با جلوگیری از شرکت نماینده کنگره EI در جلسه نهاد مدیریت این سازمان، مانع کارکرد دموکراتیک فدراسیون جهانی اتحادیه ما شده است.

ما کماکان نسبت به اوضاع ایران و بیش از آن به نحوه رفتار با کارگران و فعالان اتحادیه ای حساس باقی خواهیم ماند.

در مورد آقای عبدی، به نظر می رسد هیچ دلیل دیگری برای دستگیری او و حکم ده سال زندانی که به او تحمیل شده، به غیر ازاین  که او فعالیت سندیکایی داشته است، وجود ندارد؛ و این فعالیتی است که او باید قادر می بود بنا به حق دنبال نماید.  بنابراین ما از دولت شمامی خواهیم که برای آزادی ایشان هر چه زوتر اقدام کند. ما همچنین از دولت شما می خواهیم که تمام معلمانی که در حال حاضر در ایران بدلیل فعالیت های اتحادیه ای به زندان افتاده اند را آزاد نماید.

امید دارم که شما این موضوع را  به عنوان عاجل ترین امر، مورد توجه قراردهید.

در انتظار پاسخ هر چه زودتر شما می مانم.

با احترام،
کریستین بلوور
دبیر کل

رونوشت: جناب سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران؛ دفتر وزارت امور خارجه و مشترک المنافع بریتانیا


ترجمه و بازتکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر