۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

مردم اهواز خواهان آزادی خالد حردانی هستند.


نامه ی 730 تن از مردم ، ورزشکاران و شیوخ اهواز به رهبر جمهوری اسلامی برای آزادی زندانی سیاسی خالد حردانی  قهرمان دو و میدانی کشور

تعداد 730 تن از مردم ، بازاریان و شیوخ بزرگ  اهواز در نامه ای خطاب به رهبر جمهوری سالامی خواستار آزادی خالد حردانی زندانی سیاسی که حدود 13 سال است دوران محکومیت خود را در زندان اوین و رجایی شهر سپری کرده است شدند این زندانی سال 79 به همراه خانواده و تعدادی از خانواده دوستانش به علت  تحت فشار بودن از طرف نیروهای امنیتی در اهواز قصد فرار با هواپیمای مسافربری اهواز _ بندرعباس را داشته است که این ماجرا بعدا" دستمایه فیلم ارتفاع پست ساخته ابراهیم حاتمی کیا قرار می گیرد . خالد حردانی در این مدت 8 بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است ولی درمان او به دلیل آلودگی محیط زندان سرانجام خوشی نداشته است و پزشکان زندان بارها خواستار اعزام او به بیمارستانهای تخصصی شده اند و در نهایت این موضوع مورد تأیید کارشناسان پزشک قانونی قرار گرفت اما از اعزام این زندانی سیاسی  ممانعت به عمل می آید.
 توضیحا" مادر خالد حردانی سعی و تلاش زیادی کرد که این زندانی در یک فرایند غیر قانونی و ضد انسانی اعدام نشود،متاسفانه 8 روز قبل از ابلاغ شکستن حکم اعدام این زندانی،  مادر رنج دیده، در اثر شکنجه های روحی و روانی از طرف مسئولین قوه قضاییه و مأموران امنیتی فوت کرد.
خالد حردانی از سال1386 که مادرش فوت می شود سیاهپوش است و بارها خانواده و دوستان از او خواسته اند لباس سیاه خود را درآورد ولی ایشان گفته است تا زیارت قبر والده، سیاهپوش خواهم بود . خالد حردانی در این 13 سال حتی برای درمان هم اجازه مرخصی نداشته و همچنان مورد غضب آقایان قرار دارد در این مدت بارها به اتهاماتی واهی برایش پرونده سازی شده که آخرین مورد آن 6 مهر 91 به اتهام توهین به رهبری بوده است که همچنان این پرونده مفتوح است مسئولین جمهوری اسلامی به هیچ یک از نامه های مردم اهواز پاسخ نداده اند .

730 امضا کننده نامه همچنان در انتظار جواب مثبت مسئولان هستند. آنها انتظار دارند خالد حردانی آزاد شود تا بیش از این حق یک انسان پایمال نگردد.

با ز پخش از کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
29/10/1391



یش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!!
پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار :
کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر