۱۳۹۰ بهمن ۲۰, پنجشنبه

بیانیه29




کارگران زندانی درخواست حمایت بیشتر دارند

جمهوری اسلامی سرمایه داری از هر جهت کانون و مرکزفساد است. از هر عملش، زیانهای بی شماری نصیب انسانها می گردد، همان گونه که بیشتر زندانیان کارگری و سیاسی براثر شکنجه های جسمی و روحی و وضعیت شدیدا" غیرانسانی زندان که مأموران و مسئولین و همچنین دستگاه قضایی و پلیسی به عمد و سیستماتیک ایجاد می کنند، دچار بیماریهای جسمی و روحی شدیدی شده اند، از جمله می توان به بیماریهایی که گریبان منصور اسانلو، علی نجاتی، رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده  و دهها نفر دیگر را گرفته است اشاره نمود، اکنون به جد تلاش می کنند شاهرخ زمانی و محمد جراحی را در وضعیت بیماریزا قرار دهند .
اخبار در رابطه با شاهرخ زمانی و محمد جراحی عبارتند از :
1- آنها همچنان در بند قرنطینه بسر می برند و هیچ زمانی برای انتقال آنان به بند عمومی معلوم نشده است.
2- شاهرخ و محمد تقاضای کتبی برای انتقال به بند عمومی داده اند ولی جوابی به آنها نمی دهند .
3- وسایل شخصی انها را به خانواده هایشان نداده اند، حتی مأموران وزارت اطلاعات از موبایل شاهرخ سوءاستفاده کرده و به شماره های ذخیره شده در آن زنگ می زنند، ایجاد مزاحمت برای دوستان اومی کنند، دوستانش را مورد بازجویی قرار داده به این شکل ایجاد شک و شبهه و ترس می نمایند.
4- آنها از ملاقات با خانواده هایشان محروم هستند و به ندرت اجازه ی استفاده از تلفن به آنها داده می شود .
5- آنها را درکنار تعداد بسیاری از معتادان با وضعیت بسیار ناهنجار و همچنین بیماران مبتلا به امراض مسری و ایدز نگهداری می کنند و اخیرا" نیز تعدادی اراذل و اوباش برای ایجاد ناراحتی و درگیری با آنها به بند قرنطینه آورده اند.
6- خانواده محمد جراحی به اطاق 37 که مربوط وزارت اطلاعات است و برای فعالین کارگری و سیاسی پرونده سازی می کند، رفته و جویای حال محمد جراحی شده اند اما به انها گفته شده، ما زندانی سیاسی نداریم، انها مواد مخدری هستند. با چنین گفته ای احتمال دارد که سربازان گمنام امام زمان طبق عرف و عادات همیشگی شان مشغول دروغ پردازی و پرونده سازی جدیدی باشند. تا شاید با چنین اتهامات نا چسبی به این دو کارگر، حمایت و پشتیبانی کارگران و انقلابیون را از انها سلب کنند .
7- به شاهرخ زمانی و محمد جراحی اعلام کرده اند شما را برای تنبیه در مقابل اطلاع رسانی هایتان و توهین به سربازان گمنام امام زمان و بردن آبروی آنها و جمهوری اسلامی در قرنطینه نگه می داریم تا تنبیه شوید. همچنین معلوم شده است که بدون دستور و حکم  قضایی آنها را دستگیر کرده اند.
8- وضعیت گرمایشی زندان تبریز بسیار خراب بوده و حدود 5 هزار زندانی در خطر سرما و بیماریهای شدید قرار دارند.
9- شاهرخ اخیرا" نامه ای به دادگاه مربوطه و رئیس زندان نوشته و تحویل داده است، از آنها خواسته هر چه زودتر آنها را به بند عمومی انتقال دهند در غیر این صورت دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.
10 - آخرین خبر این است که این زندانی هاخواسته اند به گوش تمامی کارگران، فعالین و تشکل ها ی کارگری و نهادها و فعالین آزادیخواه برسانیم که احتیاج بسیار زیادی به حمایت های عملی دارند تا بتوانند از وضعیت ناهنجاری که برایشان تدارک  دیده شده است نجات یابند.
با توجه به موارد ذکر شده و گزارشاتی که از زندان مرکزی تبریز می رسد می توان پیش بینی کرد که سربازان گمنام امام زمان طبق روال همیشگی شان در حال تدارک توطئه علیه این زندانیان هستند.
با اعتراضات عملی و متحدانه خود نگذاریم جمهوری اسلامی وضعیت غیرانسانی به زندانی ها تحمیل کند، با گسترش مبارزات خود امکان آزادی آنها را افزایش بدهیم.
ما ضمن محکوم کردن فشارها و وضعیت غیرانسانی تحمیلی به زندانیان ،خواستارآزادی بی قید و شرط آنها هستیم، از تمامی کارگران، فعالین و تشکل های کارگری، نهادها و احزاب و سازمانها می خواهیم برای وادار کردن جمهوری  اسلامی به عقب نشینی اقدامات عملی متحدانه خود را هر چه بیشتر گسترش دهند. اعتراضات، تجمع ها، اعلام حمایت و نوشتن نامه های اعتراضی را سازماندهی کنند، در خارج از ایران سفارتخانه های جمهوری اسلامی را هد ف اعتراضات مستمر  ومتحدانه خود قرار دهند.
اکنون وضعیت جمهوری اسلامی مستعد عقب نشینی است، متحدانه  اعتراضات و هر گونه فشار ممکن را افزایش بدهیم.


پیش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!!

پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار :

کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی


18/11/1390



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر