۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

بیانیه شماره 70


پنج فعال مدنى در زندان اهواز به حمايت فورى نياز دارند 

بنا بر اخبار منتشره، رژیم اسلامی در تاريخ نهم ژانويه ٢٠١٣ احكام اعدام محمد على عمورى, جابر البوشوكه و برادرش مختار البوشوكه و معلمان زندانى  هاشم شعبانى, هادى راشدى  را به خانواده هايشان ابلاغ کرده است.
پنج نفر زندانى سياسى نامبرده  كه در حال حاضر در  زندان كارون در شهر اهواز بسر مي برند, در تاريخ هفتم جولاى ٢٠١٢ در شعبه ٢ داگاه انقلاب اهواز به اعدام محكوم شدند. اين زندانيان از  حق داشتن وكيل محروم بوده, مورد شكنجه هاى وحشيانه قرار گرفته اند  و در  ابتداى دستگيريشان به مدت ۹ ماه اجازه تماس با خانواده هايشان را نداشتند.
جابر البوشوكه ٢۸ ساله  و برادرش مختار البوشوكه ٢٦ ساله  در تاريخ ١٣ مارس ٢٠١١ دستگير و هفت ماه در يكى از بازداشتگاه هاى مخفى تحت وحشيانه ترين شكنجه ها قرار گرفتند. به نقل از خانواده ی اين دو زندانى سياسى, جابر ١٠ كيلو وزن كم كرده و دندان ها و فكش را شكسته اند. مختار نيز در نتيجه شكنجه تا حدى حافظه اش را از دست داده است.
هادى راشدى ٣۹ ساله, در تاريخ ٢۸ فوريه ٢٠١١ دستگير شد. وى از بيمارى كبد, فشار روانى رنج برده و يك پايش در زيرشكنجه شكسته است. 
محمد على عمورى ٣٤ ساله, در دسامبر ٢٠٠٧ توسط نيروهاي عراقى دستگير شد و ٤ سال در زندان به سر برد كه به دليل شکنجه هاي سخت در طول این مدت دچار  ناراحتي هاى روحى و جسمى شده است. علي رغم درخواست عفو بين الملل و ملل متحد در ژانويه  ٢٠١١ توسط دولت عراق که در واقع مزدوری ولایت فقیه را می کند به ايران ديپورت و توسط رژيم به زندان افكنده شد. 
هاشم شعبانى ٣٢ ساله, در ١٦ فوريه ٢٠١١ دستگير و تحت شكنجه قرار گرفت, يكى از شكنجه ها قرار دادن پاهاى هاشم در آب جوش بوده است.
علاوه بر احكام اعدام پنج زندانى سياسي نامبرده كه توسط  قاضى سيد محمد باقر موسوى در شعبه  دوم دادگاه انقلاب رژيم در شهر اهواز صادر شده است, يك زندانى سياسي ديگر به اسم رحمان عساكره نيز در ماه جولاى ٢٠١٢ به ٢٠ سال زندان محكوم شده است.
علي رغم تهديد و فشار بر خانواده هاى اين پنج زندانى سياسى توسط رژيم, خانواده هاي نگران اين پنج جوان به احكام فرزندانشان اعتراض كردند و  روز هاي دوم و سوم فوريه  ٢٠١٣ در مقابل محل زندگي خامنه اي تجمع کرده و خواهان لغو اين احکام شدند. آن ها هم چنين طومارهاي امضا شده توسط فرهنگيان, دانش آموزان, دوستان و اقوام و همکاران اين پنج نفر را تحويل مسئولين دفتر خامنه اي دادند.  هم زمان با اعتراضات خانواده ها,  اعتراضاتى  عليه اين احكام اعدام در سطح بين المللى از سوى سازمان هاى جهانى مدافع حقوق بشر صورت گرفته است. طبعا تا حال رژيم اسلامى عقب نشينى كرده است اما براى لغو حكم اعدام  پنج نفر زندانى فوق بايد اعتراضات را وسيع تر كرد.
جمهوری اسلامی در حالی که به دلیل شکاف های درونی خود در بحران عمیقی فرو رفته و از طرفی هر لحظه خطر خیزش های وسیع توده ای را احساس می کند، چاره ای به جز کشتار و اعدام های دسته جمعی در مقابل خود نمی بیند. اما باید به یاد داشته باشیم که این سرکوب ها نه از موضع قوت که از موضع ضعف و ترس از سرنگونی کلیت نظام انجام می شود.
کمیته ی حمایت از شاهرخ زمانی ضمن محکوم کردن این احکام اعدام و پافشاری بر خواست لغو کلیه ی احکام اعدام، از تمامی جوانان و کارگران انقلابی، فعالین مدافع حقوق بشر، احزاب، سازمان ها و گروه ها می خواهد تا با اتحاد عمل و اعتراضات یک پارچه رژیم اسلامی را وادار به لغو احکام اعدام این 5 جوان عرب کند. در شرایطی که سازمان ها و گروه های اصلاح طلب و لیبرال به دلیل دیدگاه های عمیق شوونیستی خود از دفاع از این افراد خودداری می ورزند، وظیفه ی نیروهای انقلابی و کمونیست است که با تمامی نیرو در مقابل این احکام ضد بشری بایستند.

پیش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!!
پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار:
کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
29/11/1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر