۱۳۹۴ آذر ۱۸, چهارشنبه

تجمع ۵۰۰ کارگر بازنشسته فولاد اصفهان در تهران؛ دو کارگر سکته کردند

تجمع ۵۰۰ نفری از کارگران بازنشسته فولاد در مقابل نهاد ریاست جمهوری و وزارت دارایی با وعده‌های وزیر دارایی مبنی بر پیگیری مطالبات کارگران پایان یافت.

۵۰۰ کارگر بازنشسته فولاد اصفهان که از اصفهان، تهران، کرج و سایر شهرها به تهران آمده بودند پانزدهم آذر ماه در مقابل دفتر ریاست جمهوری و شانزدهم آذر ماه در مقابل وزارت دارایی تجمع کرده و پیگیر مطالبات خود شدند.

کارگران معترض ناچار شدند شب را در مسجد دخانیات با یک پتو سر کنند.

به گزارش کلمه به نقل از روابط عمومی سندیکای کارگران فلز کار مکانیک در حین تجمع یکی از بازنشستگانی که برای نصب پلاکارد اعتراضی تلاش می کرد، سکته کرده و پس از انتقال به بیمارستان اعلام شد که وی فوت کرده است.

خبر فوت این کارگر خشم دیگر بازنشستگان را برانگیخته و باعث شد تا شعارهایی علیه وزارت دارایی و دولت سر داده شود که نفر دوم نیز دچار عارضه قلبی شده و به بیمارستان منتقل شد.

علی طیب‌نیا وزیر دارایی با حضور در میان بازنشستگان معترض تاکید که مشکلات آنان پیگیری و تا اسفند ماه حل خواهد شد.

وی همچنین وعده داد که مابه‌التفاوت اضافه حقوق‌ها از سال ۹۰ پزداخت شود و هزینه های درمانی دفترچه های بیمه خدمات درمانی که شامل ویزیت پزشکی، داروخانه‌ای، آزمایشگاهی و عکسبرداری می‌شود نیز پرداخت شود.

بر اساس این گزارش عدم ادغام صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان در تامین اجتماعی از دیگر تعهدات وزیر دارایی به معترضان بود تا کارگران بازنشسته فولاد امیدوار راهی شهرهای خود شوند.

نکته ی قابل ذکر در این میان آن است که خبر این تجمع و فوت یکی از معترضان در آن در خبرگزاری های رسمی کشور پوشش داده نشده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر