۱۳۹۴ آذر ۱۸, چهارشنبه

کا نون های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در

خصوص اعتصاب غذای آقای محمود بهشتی، سخنگوی کانون معلمان تهران.
نشر توسط:حقوق معلم و کارگر 18 ساعت قبل درمعلمان نظر بدهید
به نام خداوند جان و خرد
آقای محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران از 5 آذر 1394 در زندان اوین در اعتصاب غذا به سر می برد و زندگی او در معرض خطر جدی قرار دارد.
همچنین ایشان در شهریور و مهر ماه امسال نیز اقدام به اعتصاب غذای خشک کرده بودند که با وساطت معاون محترم دادستان و قول مساعد ايشان مبنی بر اجابت خواسته قانونی او در ظرف مدت دو هفته، موجب شد به اعتصاب غذای خود پایان دهند .
اما بی توجهی محض مسئولان قضایی ذیربط ، ایشان را مجددا وادار نمود که از پنجم آذرماه مجددا اعتصاب غذا را از سر بگیرند.
از متانت اخلاقی ، عشق به اعتلای ایران و پرهیز او از غوغاسالاری، ذکر این نکته کفایت می کند که او از شروع اعتصاب غذای اخیرش یعنی از ۹۴/۹/۵ تا کنون به خاطر ایجاد فرصت کافی برای مسئولان ، به شدت خانواده و همکارانش را از عمومی کردن خبر آن منع کرده بودند.
سه مرحله اعتصاب غذا در ظرف مدتی کمتر از سه ماه، موجب کاهش شدید وزن ، ضعف درگفتار و تحلیل شدید توان جسمی ایشان شده و فشار خون او در حد نگران کننده ای کاهش پیدا کرده و ادامه حیات او را در معرض خطر جدی قرار داده است.
محمود بهشتی در سال 1389 در دادگاهی که فقط ۵ دقیقه به طول انجامید و فرصت دفاع به او داده نشد ، به ۵ سال حبس محکوم شد.
با احتساب ۴ سال حبس تعلیقی ( به خاطر اعتراض او و سایر فرهنگیان در سال ۸۵ در خصوص مخالفت با عودت لایحه مدیریت خدمات کشوری به دولت ) ایشان مجموعا به ۹ سال حبس محکوم گردیده اند.
اجرای این آرا که خارج از مبانی و موازین حقوقی هستند، به مدت 4 سال متوقف شده بود ولی در تابستان امسال حکم به اجرای آنها داده شد.
ایشان که بهترین سال های زندگی خود را وقف تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین کرده و به هنگام جوانی ، در جبهه های جنگ حضوری داوطلبانه داشته است ، طبق همان منش حق مدارانه ، از اواخر دهه هفتاد ، فعالیت صنفی خود را آغاز نمود و به عنوان نماینده فرهنگیان در هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران منعکس کننده صدای حق خواهی و عدالت طلبی فرهنگیان ایران زمین بوده است.
اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت ملی ، تبانی و تبلیغ علیه نظام و…که در دادگاه به ايشان نسبت داده اند، غیرمستند و به دور از شخصیت انسان فرهیخته ای چون اوست. زیراکه با وجود امکان فعالیت سیاسی در احزاب قانونی برای هر فرد ایرانی ، ایشان در هیچ حزب سیاسی عضویت نداشته و دیدگاه ها و خواسته های صنفی فرهنگیان را در کانون معلمان پیگیری نموده است.
طبق همین رویکرد، ایشان یک روز قبل از بازداشت اخیرش نیز با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص تنگناها و نابسامانی های آموزش و پرورش و حقوق صنفی معلمان کشور جلسه داشته است.
اکنون او در اعتراض به روند و نحوه محاکمه خود و عدم اجازه ی دفاع و رعایت نشدن تشریفات قانونی در دادگاه و نیز در اعتراض به رای صادره ، در اعتصاب غذا به سر می برد .
ایشان در تماس با خانواده محترم خود ، اعلام کرده اند اگر تاکنون عمر خود را صرف امر مقدس خدمت به جوانان ، جامعه و کشور کرده است ، این بار تصمیم گرفته با هزینه کردن از جسم و سلامتی اش ، به تنهایی حق خود را فریاد بزند.
همه خواسته او فقط همین است:
«توقف اجرای حکم تا زمان اعاده دادرسی و محاکمه عادلانه در دادگاهی صالح و علنی با حضور وکیل و هیات منصفه» .
کانون های صنفی معلمان سراسر کشور از مسؤلان قضایی مؤکدا درخواست می کنند به خواسته قانونی آقای بهشتی ترتیب اثر دهند و معلمان کشور را از نگرانی خارج کنند.
از طرف دیگر ، جامعه فرهنگیان ، صیانت از حقوق ملت را وظیفه ذاتی نمایندگان مجلس و حفاظت از حقوق کارکنان دولت را ازجمله وظایف مهم دولت می داند و از دولت و مجلس انتظار انجام این وظایف را دارد.
طبیعی است مسؤلیت سلامت و حفظ جان سخنگوی کانون معلمان، برعهده قوه قضائیه است و نگرانی فرهنگیان کشور از وضعیت سلامتی ایشان ، فضای حساس و شکننده ای را در مدارس کشور فراهم ساخته است .
شورای هماهنگی تشکل های صنفی، علاوه بر اینکه تمامی معلمان کشور را به آرامش دعوت می کند از همه همکاران بزرگوار می خواهد از انجام هرگونه اقدام شتابزده خودداري نمایند تا فرصت لازم برای مسئولان امر جهت تصمیم گیری در فضایی آرام و به دور از التهاب مهیا شود.
بدیهی است معلمان سراسر ایران ، مسئولیت عواقب ناشی از تاخیر در رسیدگی به این مهم را بر عهده دستگاه های ذیربط می دانند و بی صبرانه ، اقدام عاجل و شایسته در این زمینه را به انتظار نشسته اند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور.

14 آذر 1394

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر