۱۳۹۴ آذر ۲۹, یکشنبه

داود رضوی در ٢٣ دی ماه محاکمه خواهد شد

اطلاعیه ٢٨٠
داود رضوی در ٢٣ دی ماه محاکمه خواهد شد
محمود بهشتی لنگرودی معلم زندانی آزاد شد
داود رضوی در ٢٣ دی ماه محاکمه خواهد شد
بنا بر خبر منتشر شده از سوی سندیکای شرکت واحد داود رضوی از اعضای هیات مدیره این تشکل کارگری که برای روز ٢٤ آذر به دادگاه احضار شده بود ، پس از مراجعه به او ابلاغ گردید که در ٢٣ دی ماه محاکمه خواهد شد. اتهام او اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و ایجاد اخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق حضور در تجمعات "غیرقانونی" از جمله شرکت در تجمع مقابل وزارت کار و شهرداری قید شده است. منظور از "اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آرامش عمومی"، شرکت وی در اعتراضات کارگران شرکت واحد برای گرفتن حق و حقوقشان و از جمله اعتراض به سطح نازل دستمزد و خواست افزایش دستمزدهاست. از جمله در سه سال گذشته سندیکای کارگران شرکت واحد روز جهانی کارگر را در پایانه های اتوبوسرانی شرکت واحد با حضور رانندگان جشن گرفته و با برپایی تجمع اعتراضی در مقابل وزارت کار خواهان افزایش دستمزد کارگران شده بودند. این کارگران همچنین برای مطالبات مسکن چندبار در مقابل شهرداری و شورای شهر تجمع کرده اند.
جرم داود رضوی شرکت در این اعتراضات و دفاع از حقوق کارگران است. چرا که برای حکومت اعتراض به سطح نازل حقوقها و برای داشتن یک زندگی انسانی، به معنی اقدام علیه امنست "سرمایه داران حاکم" و نظم و آرامش آنان است.
گفتنی است که داود رضوی و ابراهیم مددی در آستانه اول مه سال گذشته در ۹ اردیبهشت ماه ساعت یک بامداد در منزلشان توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شدند و موبایل، کامپیوتر و لب تاپ آنها نیز ضبط شد. و پس از ۲۲ روز بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین هر کدام با قرار کفالت صد میلیونی تومانی آزاد شدند.
احضار و تهدید فعالین و رهبران کارگری محکوم است و باید پرونده قضایی داود رضوی فورا لغو شود.
محمود بهشتی لنگرودی معلم زندانی آزاد شد
بنا بر گزارش منتشر شده در سایت اتحاد روز ٢٤ آذر محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران آزاد شد. او درچارچوب سیاست سرکوب جنبش های اعتراضی وحق طلبانه کارگران ومعلمان در ١٥ شهریورماه ٩٤ در منزل خودبازداشت و دردادگاهی بدون رعایت حداقل ضوابط پذیرفته شده درجوامع امروزی، دردادگاه های امنیتی ، بدون وکیل و هیئت منصفه وعدم فرصت کافی برای دفاع ازخودو ارائه لایحه دفاعی، به ریاست قاضی صلواتی به ٩ سال حبس محکوم شد. محمود بهشتی در اعتراض به این حکم جنایتکارانه از پنجم آذرماه جاری با خواست توقف اجرای حکم ، دست به اعتصاب غذا زده بود. با گذشت ٢٠ روز بازتاب اعتصاب او در زندان، در حالیکه سلامت جسمی اش بطورجدی به مخاطره افتاده بود، با واکنش گسترده سایرمعلمان وکارگران و محافل سیاسی واجتماعی و مردم آزادیخواه روبرو شد. بدنبال این اعتراضات محمود بهشتی در روز ٢٤ آذر بعنوان مرخصی از زندان آزاد شد. محمود بهشتی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. علاوه بر محمود بهشتی معلمان معترض دیگر اسماعیل عبدی، عبدالرضا قنبری، علیرضا هاشمی، علی اکبر باغانی و رسول بداقی در زندانند. همه کارگران زندانی، همه معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
                                                                                                                                                                                                                                             https://telegram.me/joinchat/BhpmqzvboCMF_RBpowAOJA

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر