۱۳۹۴ آذر ۱۰, سه‌شنبه

فراخوان به تشکیل “کمیته دفاع از محمود صالحی”


کارگران، تشکل های کارگری و مردم آزادیخواه!
همچنانکه اطلاع دارید، در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، در یورشی از قبل طراحی شدە ماموران اداره اطلاعات شهرستان سقز به نیابت از اداره اطلاعات استان کردستان بدون هیچ دلیل و مدرک و انجام کوچکترین جرمی محمود صالحی را در منزل مسکونی اش در شهر سقز بازداشت کردند. بعد از یک ساعت نگهداری در سلول انفرادی اداره اطلاعات سقز و یک بازجویی مختصر در آن مرکز، محمود صالحی همراه با عثمان اسماعیلی، یکی دیگر از کارگران شهر سقز که ایشان نیز در همان روز دستگیر شده بود، با دست، گوش و چشم بسته بە سلولهای مخوف اداره اطلاعات سنندج انتقال دادە شد. همان شب مامورین محافظ این دو کارگر را تحویل بازداشتگاه سنندج داده و تمام وسایل شخصی آنها توسط ماموران بازداشتگاه ثبت وتحویل انبار داده می شود. محمود صالحی به دلیل اینکه دیالیز دارویی می کرد به ماموران بازداشتگاه اعلام و تاکید میکند که باید داروهایش همراهش باشند. داروهایی که همراه ایشان بود تنها برای ۵ روز کفایت میکرده است. بعد از اتمام داروها به مدت ٣۶ ساعت داروهایش را قطع میکنند.همین مسئله باعث می شود که فشار خونش به ٢۴درجه برسد. بر اثر فشار خون بالا، کلیه هایش از کار می افتد. بعد از این اتفاق، محمود دیگر قادر به صرف غذا نبود؛ او چندین بار به افسر نگهبان اطلاع می دهد که نیاز فوری به دکتر دارد، اما هیچگاه اجازە مراجعە به پزشک به ایشان داده نمی شود.
ساعت ١١ شب چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، نگهبان زندان محمود صالحی را جهت بازخواست به اتاق بازجویی می برد. یک ساعت از شروع باز جویی نمی گذرد که محمود بعلت ضعف شدید از روی صندلی افتاده و بی هوش میشود. بعد از بی هوشی دو نفر بازجو سریع ایشان را به سلول انفرادی بر میگردانند. اما تا بعدازظهر روز بعد، یعنی پنچشنبه ٧/٣/٩۴ محمود صالحی رابه بیمارستان انتقال نمی دهند.بعد از این اتفاقات ابتدا ایشان را به بیمارستان بعثت منتقل میکنند.پزشکان بیمارستان بعثت اعلام میکنند که باید ایشان سریعا به بیمارستان توحید اعزام شود. مسئولین اداره اطلاعات سنندج، ایشان را با اسم مستعار به بیمارستان توحید انتقال میدهند، اما بعلت تاخیر در اعزام و عدم دسترسی به دکتر و دارو کلیه هایش از کار می افتد. پزشکان بیمارستان توحید وقتی متوجه وضعیت حاد ایشان می شوند اعلام میکنند که ایشان هر چه سریع تر باید همو دیالیز شود.
به این ترتیب محمود صالحی در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات استان کردستان هر دو کلیه خود را از دست می دهد و بعد از ٣ روز بستری بودن در بیمارستان، و در کل ۳۲ روز بازداشت، در ۹ خرداد ۱۳۹۴ با قید کفالت از زندان آزاد میشود.
در تاریخ ۱۷ و ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ برای محمود صالحی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج با تصدی قاضی سعیدی دادگاه تشکیل می شود، و طی آن محمود به اتهام عضویت در کومه له (حزب کمونیست ایران)، تبلیغ علیه نظام و عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری محاکمه می شود. دفاعیات محمود صالحی در این دادگاه پیش از این در اختیار عموم قرار گرفته است.
در ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ محمود صالحی بار دیگر از طرف دفتر دادگاه شعبه اول انقلاب سنندج احضار میشود. زمانیکه او خود را به دفتر دادگاه معرفی میکند، دفتردار یک برگ دادنامه به ایشان تحویل می دهد تا آن را مطالعه کند که طبق آن محمود صالحی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال و نیم زندان و به اتهام “عضویت در جمعیت های معارض کشور” به هفت سال و نیم و جمعا به “٩” سال زندان محکوم میشود.
با توجه به ابلاغ این حکم سنگین از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج در تاریخ ٢۵/۶/٩۴ به ایشان و رسانه ای شدن آن در سطح جهان، دوستان، رفقا، فعالین و مدافعین جنبش کارگری بطور گستردەای از مکانهای مختلف با ایشان و اعضای خانواده اش تماس گرفته و نگرانی خود را نسبت به این حکم اعلام کرده و خواستار آن شده اند تا برای مقابله با این حکم ناعادلانه، کمیته ای بنام “کمیته دفاع از محمود صالحی” تشکیل گردد. لذا بعد از بررسی این موضوع و درخواست دوستان، به این نتیجه رسیدیم که با انتشار این اطلاعیه رسما از کارگران، تشکلهای کارگری و دوستان در خواست کنیم تا جهت شرکت در اولین مجمع عمومی جهت تشکیل “کمیته دفاع از محمود صالحی” با آدرسهای زیر تماس حاصل نمایند.
komite.salehi@gmail.com
ادرس فیسبوک( محمود صالحی)
از سایتها،وبلاکها و دیگر رسانه ها میخواهیم در این مورد همراه و همکارمان باشند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر