۱۳۹۴ آبان ۱۲, سه‌شنبه

گزارش مراسم بزرگداشت شاهرخ زمانی و همبستگی با جنبش کارگری ایران در تورتنو










بدنبال قتل شاهرخ زمانی، از فعالین سرشناس و جسور جنبش کارگری و سوسیالیستی ایران، توسط رژیم جنایتکارجمهوری اسلامی در زندان گوهردشت، اکسیونهای اعتراضی وسیعی در اروپا و امریکای شمالی برگزار شد. در تورنتو، علاوه بر تظاهرات ۱۸ سپتامبر مراسمی در تاریخ ۲۴ اکتبر تحت عنوان "بزرگداشت شاهرخ زمانی و همبستگی با جنبش کارگری ایران" در سالن کتابخانه مرکزی نورت یورک برگزار گردید. این مراسم که به زبانهای فارسی و انگلیسی برگزار شد شامل سخنرانی، پیامهای همسبتگی، نمایش ویدئو، اجرای موسیقی زنده و دکلمه بود و مورد استقبال حدود ۱۵۰ نفر از علاقمندان به جنبش کارگری و سوسیالیستی ایران قرار گرفت (به عکسهای ضمیمه مراجعه نمایید).

پیامهای قرائت شده در مراسم شامل نامه های سرگشاده از محمود صالحی و کوروش بخشنده از فعالین سرشناس  و مبارز جنبش کارگری ایران که همکنون تحت پیگرد قانونی قرار داند و به ترتیب ۹ سال و دو سال حکم زندان دریافت کرده اند و نیز  بیانیه پال مویست رئیس کشوری و چارلز فلوری دبیر و خزانه دار کشوری بزرگترین اتحادیه کارگری کانادا (اتحادیه کارگران خدمات عمومی) و نیز پیامی جداگانه از سوی صفیا گاهیر، دبیر کمیته همبستگی بین المللی اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا- انتاریو و جان کلارک از ائتلاف علیه فقر در انتاریو بود. این بخش از مراسم که توسط فرید پرتوی اداره می شد همچنین شامل ارائه شرح حال مختصری از زندگی و مبارزات رفیق جانباخته شاهرخ زمانی توسط سهند ریاحی از دوستان و همرزمان قدیمی او، قرائت پیام محمود صالحی به زبان انگلیسی توسط بهزاد محمدی و نیز سخنرانی گلوریا نفزیگر از طرف سازمان عفو بین الملل، هرمان روزنفلد از پروژه سوسیالیستی و مارکو آنتونیو کاستیلو از شبکه همبستگی آمریکای لاتین و کارائیب بود.

در پیامهای قرائت شده و سخنرانیهای ارائه داده شده توسط جریانات کارگری و چپ بین المللی  بر اهمیت گسترش مبارزات ضدسرمایه داری و همبستگی بین المللی کارگری و دادخواهی طبقاتی از شاهرخ زمانی تاکید همه جانبه ای صورت گرفت.

 بخش دوم مراسم که توسط فرزانه و مینو اداره می شد از جمله شامل اجرای موسیقی آمریکای لاتین و رپ مترقی از سوی هنرمند مردمی روبن اسکرا و سخنرانی از سوی جریانات کارگری و چپ و کمونیستی ایران بود که به تریب حروف الفبا به قرار زیر انجام گردید: رحمان نجات از اتحاد بین المللی درحمایت از کارگران در ایران، محسن رضوانی از اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور، حوری صحبا از اتحاد سوسیالیستی کارگری، شاهین خلیلی از حزب کمونیست ایران، محمد کاظمی از حزب کمونیست کارگری ایران، احمد بابایی از حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست و محمد اشرفی از کمیته حمایت از شاهرخ زمانی.

این مراسم با امید به آزادی کلیه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی و سرنگونی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران و برقراری آزادی و سوسیالیسم به پایان رسید.


"کمیته بزرگداشت شاهرخ زمانی و همبستگی با جنبش کارگری ایران"


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر