۱۳۹۸ فروردین ۱۳, سه‌شنبه

استعفا ازحزب کمونیست کارگری ایران –حکمتیست


استعفا ازحزب کمونیست کارگری ایران –حکمتیست
با درود خدمت رفقای رهبری حزب و ارزوی موفقیت در امر مبارزه علیه نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب کارگری . حقیقتا در این مدت طولانی دوشادوش شما رفقا تجربیات زیادی فرا گرفتم و همواره شما را رفقایی صادق و ثابت قدم دانسته و میدانم منتهی امر مبارزه طبقاتی و سازماندهی انقلاب کارگری تحرکی فراگیر و تشکیلاتی اهنین با نظم و انظباط وصد البته کاملا دمکراتیک و حرفه ای را میطلبد که چهارچوب های کنونی و تشکیلاتهای موجود هر کدام علی العموم و حزب حکمتیست به طور مشخص تلاشهای فراوانی را در این راستا انجام داده اند منتهی حزب حکمتیست با چهارچوب های فعلی با وجود در اختیار داشتن دهها کادر کمونیست و فداکار به دلیل نداشتن سیاست و تئوری انقلابی منسجم و محکم فقط به حزبی صرفا مخالف جریان بدل گشته است که صد البته تمامی جریانات دیگر هم به همین اسیب گرفتار شده اند . از این رو جنبش کمونیستی نیازمند رجعت واقعی به علم کمونیسم وکنارگذاشتن نظریات انحرافی و راست روانه است ، جنبش کمونیستی ایران از ابتدا تا کنون تناقضات بیشماری را با خود حمل کرده است که متاسفانه حزب حکمتیست نیز دچار همان تناقضات تئوریک ،ساختاری وعملی است . نبود سیاستی شفاف و کمونیستی در قبال طبقه کارگر و مذهب و دمکراسی بورژوایی کل چپ ایران را دچار اشفتگی و سردر گمی نموده است . طبقه کارگر ایران در این شرایط حساس به حزبی نیازمند است که همگی گرایشات موجود جنبش کمونیستی را به طور دمکراتیک نمایندگی کند (مانند حزب بلشویک) و پروسه اموزش و مبارزه و تشکیل هسته ها وکمیته های مخفی کمونیستی را در دستور کار خود قرار دهد . چنین حزبی بسیار بسیار بزرگتر و فراگیر تر و توده ای تر از تجربیات تاکنونی خواهد بود حزبی که بتواند برای هر روز مبارزه طبقه کارگر جواب و راه حل داشته باشد .
در این چند سال که افتخار همسنگری با شما رفقا را داشته ام همواره تلاش من بر این استوار بوده که حتی در سخت ترین شرایط سنگر حزبی و سازمانی را حفظ کنیم منتهی این تلاشی یک طرفه از سوی بنده بود برای کمک به گرایش چپ تر درون حزب که همانگونه که شاهد بوده اید در مصاف های سخت و ضرباتی که حزب حکمتیست از جانب اقلیتهای رنگارنگ متحمل شد همواره از سنگر حزب و سازمان دفاع کردم . برای نمونه انشعابات گوناگون که یکی دو مورد ان را حزب برادر بزرگتر به شما تحمیل کرد از اولین کسانی بودم که انسجام و تبعیت از رهبری قانونی حزبی را تایید و تبلیغ کردم و در نهایت متاسفانه حزب حکمتیست روز به روز نه تنها با وارد شدن ضربات تجربه نگرفت بلکه همواره در راهی که حزب برادر و چپ لیبرال برایش هموار کردند در غلتید . نمونه بارز ان بحث سکولاریسم است ، از نظر این رفیق کوچکتر شما هیچ کمونیستی نمیتواند سکولار باشد و تناقض به این اشکاری در یک حزب کمونیستی قطعا نباید وجود داشته باشد .خلاصه کنم حزب حکمتیست دو راه پیش رو دارد یا رویه کنونی را ادامه دهد و به حزبی همانند احزاب برادر مبدل شود و نهایتا به ایشان ملحق شود و یا اینکه با حفظ اراده و روحیه انقلابی دست به نقد گذشته و چاره جویی برای خروج از بن بست کنونی خود بزند و در اسرع وقت سیاست ها و اهداف و برنامه تاکنونی خود را در یک کنگره قانونی تغییر دهد.
از نظر من کمونیست های متشکل در حزب حکمتیست دارای ارزش ها و تجربیات گرانبهایی هستند که بایستی به سرعت در خدمت جنبش کارگری وکمونیستی قرار گیرد . قطعا بکار گیری این تجربیات و نیروی قابل توجهی که در صفوف شما هستند در امر ساختن حزب انقلابی طبقه کارگر لازم و ضروری است و رفقای حزب حکمتیست خود میتوانند از این جهت با روحیه بالای انقلابی و کمونیستی روند ساختن حزب انقلابی و کمونیست کارگران را تسریع کنند . تا ان زمان که امیدوارم به زودی باشد از حزب حکمتیست استعفا میدهم تا بلکه بتوانم انسجامی به کارهای روی زمین مانده و مسئولیت های خودم در راستای جنبش کارگری بدهم.
این استعفا تک نفره است و به طور شفاف اعلام میکنم همه افرادی که به واسطه من یا مسئولیتی که در حزب داشته ام به حزب حکمتیست پیوسته اند بایستی تا زمانی که هنوزخود به نقد حزب نرسیده اند ،از چهارچوب و قوانین حزبی تبعیت کنند و از همین رو کلیه روابط تشکیلاتی و حزبی خود را با حزب حکمتیست بایستی تا زمان عضویت حفظ کنند و رفقایی هم که در داخل هستند هم با حفظ چهارچوب های امنیتی و اصول سازمانی حزب میبایست از زمان استعفای من یا خود داوطلبانه اقدام به ارتباط گیری کنند یا من شخصا حاضرم که بر پایه پرنسیب های کمونیستی ایشان را به مسئول حزبی معرفی کنم تا جدایی من باعث نشود از نظر سبک کار تشکیلاتی ارتباط مبارزین کمونیست که با این حزب کار میکنند مختل نشده یا به خطر نیافتد .
در پایان با ارزوی موفقیت روز افزون شما رفقا دست همگی تان را به گرمی میفشارم
زنده باد انقلاب کارگری
زنده باد کمونیسم
شجاع ابراهیمی
8/10/2017

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر