۱۳۹۳ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

بیانیه ۲۱ زندانی سیاسی در محکومیت اعدام غلامرضا خسروی

سایت نفس در قفس: ۲۱ زندانی سیاسی زندان‌های کرج طی بیانیه‌ای اجرای حکم اعدام غلامرضا خسروی را محکوم کردند.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته عینا در پی می‌آید:



اعدام غلامرضا خسروی خشونت‌طلبی رژیم، رسوایی مدعیان حقوق بشر!

مدتی پیش آقای صادق لاریجانی رییس به اصطلاح قوه‌ی قضائیه‌ی رژیم حاکم بر ایران، با صراحت اعلام کرد ما اعدام سیاسی نداریم. این دروغ‌گویی آشکار به هیچ وجه شگفت‌انگیز نیست، برای این‌که دروغ‌گویی خصیصه‌ی ذاتی رژیم به یادگار مانده از خمینی است.

حکومت موسوم به جمهوری اسلامی، هرگاه در تنگنا قرار بگیرد دست به هر جنایتی می‌زند تا به هواداران خود روحیه بدهد و به زعم خود در درون نیروهای دموکراسی‌خواه هراس ایجاد کند. انتقام‌جویی، خشونت‌طلبی، خدعه و دروغ‌گویی جزو ذات این حکومت دیکتاتوری است و هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد.

در شرایطی که شاهد رشد جنبش‌های اجتماعی مثل مخالفت عمومی با اعدام، نه به پوشش اجباری، اعتصابات پی‌درپی طبقه‌ی کارگر برای رسیدن به مطالبات برحق خود، برانگیخته شدن مطالبه‌ی برحق آزادی بی‌قید و شرط کلیه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی، استقلال قوه‌ی قضائیه و دادرسی منصفانه و سایر مطالبات هستند و زمانی که در سیاست خارجی شکست‌خورده که پیامد آن انزوای بیش‌تر، تحریم‌های شدید علیه رژیم و در نتیجه تشدید اعتراضات عمومی است، دست به خشونت‌های بیش‌تر نیز خواهند زد.

آن‌ها به هرقیمت در پی حفظ باند قدرت و ثروت هستند. به همین دلیل خسروی‌ها را به دار می‌آویزند تا به سایر زندانیان و مردم پیام بدهند که مقاومت در مقابل سرکوب آن‌ها به گونه‌ای که در بند ۳۵۰ زندان اوین اتفاق افتاد، عواقب سختی دارد.

اما در کنار این واقعیت که اعدام غلامرضا خسروی برای زندانیان سیاسی بسیار دردناک و سنگین است اما حتی زندانبانان نیز این جنایت چند نفر که بر کرسی‌های مافیای قدرت و ثروت نشسته‌اند منزجر هستند که این امر را از نزدیک شاهد بوده‌ایم. در عین حال اعدام غلامرضا خسروی و فشار بیش‌تر بر زندانیان سیاسی این پیام را نیز برای دول غربی که به دروغ ادعا می‌کنند در معاملات و تعاملات خود با رژیم سراپا جنایت و خیانت، خشونت و فریب‌کاری حاکم بر ایران، مساله‌ی حقوق بشر را مورد توجه قرار می‌دهند دارد که از زمان شروع چنین مذاکراتی بر تعداد اعدام‌ها افزوده شده و نقض سیستماتیک حقوق بشر به شدت ادامه دارد.

زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر و ندامتگاه مرکزی کرج

۱۴ خرداد ۱۳۹۳

مجید اسدی، حسین اسدی، حسن آشتیانی، رضا اکبری منفرد، محمد بنازاده امیرخیزی، عارف پیشه‌ورز، ماشاالله حائری، خالد حردانی، افشین حیرتیان، شاهرخ زمانی، علی سلان‌پور، حشمت‌الله طبرزدی، اصغر قطان، صالح کهندل، سعید ماسوری، محمدعلی منصوری، جواد فولادوند، علی معزی، اسدالله هادی، میثاق یزدان‌نژاد، ناصح یوسفی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر