۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۶, سه‌شنبه

بیانیه ۱۰۲




بنا به خبرهای منتشر شده بهنام ابراهیم‌زاده، عضو شورای نمایندگان کمیته‌ی پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در بند ۳۵۰ زندان اوین بود روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شده است.
ماموران در حالی او را به بند ۲۰۹ منتقل کرده‌اند که وی از جمله زندانیانی بود که در حمله‌ی وحشیانه به بند ۳۵۰ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ۱۵ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ در اعتصاب غذا گذرانده بود.
به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی در ادامه‌ی طرح سرکوب زندانیان سیاسی و در حالی که در اثر مبارزات متحدانه‌ی پیشین مجبور شده بود تا در برابر اعتصاب غذای شاهرخ زمانی و پس از آن نیز زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ عقب‌نشینی کند در پی جمع و جور کردن ماجرا با به راه انداختن سناریوهای نخ‌نما و شناخته‌شده است و در این راستا قصد دارد تا پرونده‌های جدیدی را برای زندانیان درست کرده و عقب‌نشینی‌های تحمیلی را ماست‌مالی کند.
از سوی دیگر تجربه‌ی همین ۲ ماه اخیر به خوبی نشان می‌دهد که مبارزات متحدانه و یک‌پارچه علیه سیاست سرکوب راه‌گشا بوده و رژیم را وادار به عقب‌نشینی می‌کند. در همین راستا بایستی با تداوم مبارزات و اعتراضات توطئه‌ی اخیر را نیز خنثی کرده و جمهوری اسلامی را عقب برانیم.
همان‌طور که در بیانیه‌های قبلی نیز تاکید کردیم، مبارزات با محوریت «آزادی زندانیان سیاسی» پتانسیل تبدیل شدن به یک جنبش آزادی‌خواهانه و در سطح ملی را دارد و هم‌چنین تصریح کردیم که در زندان‌ها سنگر جدیدی علیه جمهوری اسلامی بسته شده و جبهه‌ی مهمی علیه این رژیم گشوده شده است.
برای نجات زندانیان سیاسی و علی‌الخصوص بهنام ابراهیم‌زاده که هم‌اکنون زیر بازجویی و شکنجه قرار دارد بایستی هم‌چون موارد پیشین اقدام به راه‌اندازی کمپین و جمع‌آوری امضا و جلب حمایت‌های بین‌المللی نموده و رژیم را وادار کنیم تا او را به بند عمومی بازگرداند.
اگر هر کدام از شما دوستان و رفقا در جهت اهداف مشترک اعلام شده یک کار ولو کوچک در حمایت از زندانیان سیاسی انجام بدهید مجموع حاصل کار های کوچک سیل بنیان کنی علیه جمهوری اسلامی خواهد شد. امروز عمل کردن به کاری که در توانمان است ما را عملا" یک قدم به هدف نزدیک می کند، این تجربه مکرری است که در ۲ ماه اخیر به خوبی یک بار دیگر صحت آن ثابت شد.  


یا عقب‌نشینی جمهوری اسلامی
و یا شکست ما،
راه سومی وجود ندارد

پیش به سوی اتحاد بیش‌تر برای فشار بیش‌تر
پیش به سوی اعتراضات گسترده‌تر با شعار
کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
۱۳۹۳/۲/۱۶
www.chzamani.blogspot.com

freeshahrookh@gmail.com

۱ نظر: