۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

خبرگزاری هرانا: آیت مهرعلی‌بیگلو وارد ۲۶مین روز اعتصاب غذا شد


خبرگزاری هرانا – آیت مهرعلی‌بیگلو، فعال سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان مرکزی تبریز وارد ۲۶مین روز اعتصاب غذای خود شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آیت مهرعلی‌بیگلو، از روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به تهدید، احضار و دستگیری اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز آزار و اذیت مضاعف آنان از جمله تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به شهر محل سکونتشان، تفتیش منازل زندانیان به طرزی خشن و ایجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نیز عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

برادر این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: «یکی از خواسته‌های آیت مهرعلی‌بیگلو این است که به زندان جلفا محل سکونت خود منتقل شود.»


این زندانی سیاسی که اکنون در بند مالی زندان تبریز محبوس است از مشکلات معده رنج می‌برد و اعتصاب غذای ۲۶ روزه شرایط جسمی وی را در وضعیت نگران کننده‌ای قرار داده است.

گفتنی است، محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو (یوروش)، لطیف حسنی و بهبود قلیزاده ۵ عضو کمیتهٔ مرکزی «یئنی‌گاموح» در ماه‌های پایانی سال ۹۱ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و متعاقباً هر یک به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این فعالین آذربایجانی پس از یک دورهٔ چند ماهه تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج هم اکنون در زندان مرکزی تبریز به سر می‌برند.

۱ نظر: