۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

گزارش سایت ایران آزاد از مراسم اهدای چایزه حقوق بشری شهر بوخوم


پیش از آغاز مراسم کنفرانس مطبوعاتی با شرکت خانم خدیجه مقدم برنده اولین جایزه حقوق بشر شهر بوخوم و آقایان بهروز خباز و نقی محمودی، نمایندگان کاندیداهای دریافت جایزه  و تنی چند از اعضا و هیات مدیره کانون ایران آزاد تشکیل گردید. 
پیش از آغاز مراسم کنفرانس مطبوعاتی با شرکت خانم خدیجه مقدم برنده اولین جایزه حقوق بشر شهر بوخوم و آقایان بهروز خباز و نقی محمودی، نمایندگان کاندیداهای دریافت جایزه  و تنی چند از اعضا و هیات مدیره کانون ایران آزاد تشکیل گردید.
مراسم طبق برنامه از پیش اعلام شده ساعت 17:30
با صدای دلنشین آواز هنرمند محبوب شهر بوخوم تکتم آغاز شد. 
پس از خیرمقدم از طرف کانون ایران آزاد، خانم پلاتزمن شولتن شهردار بوخوم پیام شهر بوخوم به مراسم را قرائت کرد. خانم پلاتزمن شولتن تاکید کرد که: "با نامزدی جاوید هوتن کیان وشاهرخ زمانی برای دریافت جایزه حقوق بشرشهر بوخوم، کانون ایران آزاد افکارعمومی را به سوی سرنوشت این دو تلاشگر سوق می دهد."
سپس پیام ویدیویی خانم دکتر شیرین عبادی پخش شد. خانم عبادی برنده شدن هر یک از کاندیداها را پیروزی کل تلاشگران حقوق بشر خواندند چرا که باعث میشود نورافکن به روی قسمتی از حقوق بشردر ایران بیفتد که نقض می شود.
پس از آن نوبت هنرنمایی دوتن ازهنرمندان ایکس ویژن روهر بود. 
مارکوس هلویگ، خبرنگاری که به دلیل مصاحبه با جاوید هوتن کیان و پسر سکینه آشتیانی دستگیر و حدود 5 ماه را در زندان تبریز گذراند، سخنران بعدی برنامه بود که بخش هایی از کتاب جدیدش تحت عنوان "انشاالله، زندانی در ایران" را برای حضار قرائت کرد.
در این جا بار دیگر تکتم و کیومرث به روی صحنه آمدند و یکی از آهنگ های زیبای شان را اجرا کردند.
سخنران بعدی آقای دکتر هدایت متین دفتری بود که به تشریح ویژگی های حکومت استبدادی در ایران و دادگاه ایران تریبونال پرداخت. 
پس از یک استراحت نیم ساعته امید پوریوسفی و گروه ایکس ویژن روی صحنه ظاهر شدند تا یکی دیگر از برنامه های زیبای موسیقی خود را اجرا کنند. 
بعد از بازگشت به سالن آقای رالف منهوفر از طرف کانون ایران آزاد به تشریح دلایل ساختاری غیردمکراتیک بودن سیستم سیاسی در ایران پرداخت.

پس از او نوبت سازمان عفو بین الملل بود که پیام خود را توسط توبیاس سیمون برای حضار قرائت کند.
پس از یک قطعه کوتاه که توسط تکتم و کیومرث به اجرا درآمد، آزیتا سیدی و روبرت هلر از طرف کانون ایران آزاد به معرفی کاندیداها و سابقه مبارزاتی آن ها پرداختند و در ادامه نتیجه رای گیری در مورد کاندیداها اعلام شد که بر اساس آن آقای شاهرخ زمانی با کسب اکثریت آرا انتخاب شد. 
در این جا دریافت کننده جایزه سال گذشته خانم خدیجه مقدم، به همراه آقایان نقی محمودی به نمایندگی از جاوید هوتن کیان و بهروز خباز به نمایندگی از شاهرخ زمانی، به روی صحنه دعوت شدند. خانم مقدم طی سخنان کوتاهی از کلیه تلاشگران حقوق بشر به ویژه این دو نامزد دریافت جایزه حقوق بشر قدردانی کرد و دومین جایزه حقوق بشر شهر بوخوم را همراه با یک تقدیرنامه به نشانه تشکر از تلاش ها و فداکاری های شاهرخ زمانی به آقای بهروز خباز، نماینده ایشان تقدیم کرد. تقدیرنامه مشابهی هم به آقای نقی محمودی به نمایندگی از جاوید هوتن کیان به پاس خدمات ارزنده شان در زمینه دفاع از حقوق انسان ها تقدیم شد. 

سپس اقای نقی محمودی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن سخنانی از دولت آلمان درخواست کرد که همان گونه که برای آزادی دو خبرنگار آلمانی از زندان تلاش کرده است، برای آزادی هم پرونده ای آنان یعنی جاوید هوتن کیان هم تلاش کند. هم چنین ازآقای مارکوس هلویگ هم تقاضا کرد که هم پرونده ای خود را به دست فراموشی نسپارد و به هر شکلی که می تواند برای نجات او یاری رساند. 

پس از سخنان آقای بهروز خباز، پیام شاهرخ زمانی از زندان گوهردشت توسط روبرت هلر به زبان آلمانی برای حاضرین قرائت گردید و همزمان متن فارسی نیز روی پرده به نمایش درآمد. در این پیام تاکید شده بود که کوشندگان حقوق بشر باید حقوق طبقه کارگر را نیز مد نظر داشته باشند چرا که بدون جلب حمایت طبقه کارگر در راه مبارزه برای آزادی، عدالت و حقوق انسانی، نخواهند نتوانست در مبارزه خود به پیروزی پایدار دست یابند. 

در پایان آزیتا سیدی و روبرت هلر به نمایندگی از کانون ایران آزاد، از کلیه دست اندرکاران تدارک و اجرای برنامه به ویژه ازهمکاری صمیمانه خانم دکترنسرین  بصیری که در اجرای برنامه  و ترجمه هم زمان، توماس وسل و کلیسای کریستوس شهر بوخوم، شهرداری و دفتر فرهنگی آن، سازمان عفو بین الملل، گروه ایکس ویژن، تکتم و کیومرث، ادن و تیم طراحان، آقایان محمد خباز، مترجم و ناصر صوفیانی هنرمند سازنده جایزه، و هم چنین اعضا و همراهان کانون ایران آزاد که در این برنامه کانون را یاری کردند، تشکر کرد.

15
دسامبر 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر