۱۳۹۴ فروردین ۱۹, چهارشنبه

اعتصاب غذای ۱۵ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر

۱۵ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر در اعتراض به انتقال سه نفر از هم‌بندیان خود به بند انفرادی این زندان، دست به اعتصاب غذا زدند.


به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در اعتراض به انتقال ناگهانی سعید عابدینی، خالد حردانی و مصطفی اسکندری، سه زندانی محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج در دوشنبه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در اقدامی مشترک ۱۵ زندانی سیاسی این زندان، امروز چهارشنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، دست به اعتصاب غذا زدند.
پیش‌تر خالد حردانی و سعید عابدینی دو تن از سه زندانی منتقل شده به بند انفرادی، نیز در زمان انتقال، در اعتراض به این اقدام و اعمال برخوردهای غیرانسانی مسوولان زندان دست به اعتصاب غذا زده بودند.
گفته شده خالد حردانی مبتلا به زخم شدید معده است و تاکنون چندین بار دچار خونریزی معده شده است و در وضعیت جسمی خطرناکی قرار دارد.
نسخه کامل نامه اعلام اعتصاب غذای این ۱۵ زندانی محبوس در زندان رجایی شهر در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته که در پی می‌آید.
به دنبال انتقال ناگهانی و غیر قانونی و مظلومانه هم‌بندیانمان، آقایان خالد حردانی و مصطفی اسکندری و به ویژه سعید عابدینی که تنها به دلیل اعتقاد و باورش به عیسی مسیح و مسیحیت، سال‌ها رنج زندان را تحمل می‌کند؛ ما جمعی از هم‌بندیان این عزیزان در زندان رجایی شهر کرج، روز چهارشنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، دست به اعتصاب غذا می‌زنیم تا شاید مظلومیت آن‌ها در این فضای خفقان‌آور و سرکوب را به گوش فریادرسانی در بیرون برسانیم.
به خصوص در شرایطی که حکومت حاکم اسلامی به گمان خودش با مذاکره مستقیم با آمریکا، دیگر جواز سرکوب و فشار بیشتر را بر مردم و به خصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی به دست آورده و در کوران دغدغه‌های هسته‌ای به سرکوب و فشار بر مردم، زندانیان و فعالان سیاسی و به طور عام «حقوق بشر» توجهی نمی‌شود و این‌‌ همان رسالت برنامه هسته‌ای بوده، که مانعی باشد بر سر اصلی‌ترین مساله؛ یعنی حق حاکمیت و حقوق مردم ایران… و حال هم اگر موشک و بمب هسته‌ای این کار را نمی‌کند، مذاکرات و چانه‌زنی‌های مماشات‌گرانه که این کار را می‌کند… کما اینکه اعدام‌ها و انفرادی‌ها و سرکوب‌ها در پناه مذاکرات مخفی مانده‌اند.
زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج
چهارشنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۴
۱- حمزه سواری
۲- ابولقاسم فولادوند
۳- میثاق یزدان‌نژاد
۴- اسداله هادی
۵- صالح کهندل
۶- پیروز منصوری
۷- سعید ماسوری
۸- رضا اکبری منفرد
۹- ماشاءالله حائری
۱۰- حشمت‌الله طبرزدی
۱۱- شاهرخ زمانی
۱۲- افشین حیرتیان
۱۳- سعید شیرزاد
۱۴- امیر امیرقلی
۱۵- شاهین ذوقی‌تبار


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر