۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

بازداشت ۴ فعال کارگری دیگر در آستانه روز جهانی کارگر

سایت نفس در قفس: در ادامه‌ی افزایش فشارها بر فعالین کارگر در آستانه‌ی اول ماه می، ۴ فعال کارگری در شهرهای تهران و سقز بازداشت شدند.
بنا به اطلاع «نفس در قفس»، عصر دیروز ۸ اردیبهشت ماه جاری، محمود صالحی و عثمان صالحی در شهر سقز و داوود رضوی و ابراهیم مددی در شهر تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
بنا به گزارش‌های دریافتی، ساعت ۶ بعدازظهر دیروز ۸ اردیبهشت ماه، ماموران امنیتی با مراجعه به منزل مسکونی محمود ضالحی، عضو کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری در شهر سقز وی را بازداشت و به هم‌راه کامپیوتر و برخی وسائل شخصی‌اش به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
هم‌زمان ماموران امنیتی با حضور در محل کار عثمان اسماعیلی دیگر عضو کمیته‌ی هماهنگی و سخن‌گوی کمیته‌ی دفاع از کارگران زندانی در مهاباد، وی را نیز دستگیر کرده‌اند.
از سوی دیگر و در شهر تهران، ماموران امنیتی با حضور در منزل مسکونی ابراهیم مددی و داوود رضوی، ۲ عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آنان را در ساعت ۸ شب بازداشت و پس از بازرسی و تفتیش منزل به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
گفتنی است در روزهای اخیر و در آستانه‌ی روز جهانی کارگر فشارهای امنیتی بر فعالین کارگری افزایش یافته و بسیاری از این فعالین از سوی وزارت اطلاعات احضار و یا بازداشت شده‌اند.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر