۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

۲۲ زندانی سیاسی فشارهای وارده بر رسول بداقی را محکوم کردند


سایت نفس در قفس: ۲۲ زندانی سیاسی محبوس در زندان‌های مختلف ایران طی بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت رسول بداقی شدند.
بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این زندانیان در بیانیه‌ی خود با اشاره به انتقال رسول بداقی به مکانی نامعلوم، این برخورد را واکنشی به اعتراضات اخیر معلمان ارزیابی کرده‌اند.
شایان ذکر است، رسول بداقی عضو هیات مدیره‌ «کانون صنفی معلمان ایران» بوده که به ۶ سال زندان و۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده است. وی روز یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه به بهانه انتقال به دادسرای اوین از بند ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شده است.
متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته را عینا در زیر می‌خوانید:
از رسول بداقی چه می‌خواهید؟
رسول بداقی معلم زندانی است که هم‌چون دیگر زندانیان سیاسی به صورت غیرعادلانه و غیرقانونی به ۶ سال زندان محکوم شده بود و اینک باید آزاد می‌شد. این معلم زندانی طی ۶ سال گذشته در بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌های رژیم جمهوری اسلامی، همه نوع زجر و شکنجه را تحمل کرد اما سازش نکرد. از آن‌جا که قوه‌ی قضائیه‌ی حکومت ستم‌گر بویی از انصاف نبرده، به خیال این‌که بتواند با شکستن این معلم زحمت‌کش، خللی در جنبش معلمان به وجود بیاورد، او را به مکان نامعلوم انتقال و زیر شکنجه‌های مضاعف قرار داده است.
از دیدگاه این سیستم ستم‌گران، زندانی هم‌چون اسیری است که هر رفتاری با او جایز است. مدعیان دروغین انصاف و عدالت با شهروندان عادی و به ویژه زندانیان سیاسی، هرگونه خواسته‌اند رفتار کرده‌اند. در حالی که با زندانیان نورچشمی و خودی که به دلیل جنایت، اختلاس و رشوه‌های کلان ناگزیر شده‌اند برای مدت موقت دادگاهی برای‌شان تشکیل داده و مثلا به حبس محکوم‌شان کنند، تا سر و صدا بخوابد، برخورد به شدت تبعیض‌آمیزی کرده‌اند.
مگر مرتضی رفیق‌دوست در اختلاس ۱۲۳ میلیاردی به ۱۵ سال حبس محکوم نشد؟ اما به توصیه‌ی شخص خامنه‌ای، حبس‌اش را در بیرون زندان گذراند. مگر سعید مرتضوی یک شب بازداشت نشد که با اعمال نفوذ همین مراکز قدرت و ثورت به سرعت آزاد شد.
اما جرم رسول بداقی ها از دیدگاه این حکومت نیرنگ و فریب این است که با تبعیض، بی‌عدالتی، ستم و فساد مبارزه کرده سازش نمی‌کنند. جرم زندانیان سیاسی این است که هم‌چون سردار مقدم، سردار رادان، سردار رویانیان، دادستان مرتضوی، قاضی حداد، دهنوی، مرندی، آقازاده‌ها و حاجی رفیق‌دوست‌ها و امثالهم نیستند. آن‌ها نیز باید دزدی و اختلاس می‌کردند تا مورد تشویق قرار بگیرند.
زندانی سیاسی و معلم زندانی از حقوق کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، خبرنگاران، دانش‌جویان و آحاد مردم دفاع می‌کنند. اینک که تشکل‌های کارگری و تشکل‌های معلمین و سایر طبقات اجتماعی، تصمیم گرفته‌اند با اتحاد و هم‌کاری و هم‌دلی با سایر نیروهای اجتماعی و سیاسی، جنبش اعتراضی و دموکراتیک خود را گسترش بدهند، دستگاه امنیتی دست به کار شده است تا با فشار بر فعالین کارگری و معلمان، در روند مبارزه خلل ایجاد کند. برای این‌که فهمیده است، رهبری این جنبش بزرگ اجتماعی در دستان تشکل‌های خودی نیست که هرگاه بخواهد آن را متوقف یا منحرف کند. بل‌که در دستان تشکل‌های مستقل اجتماعی است که تا رسیدن به حقوق اساسی خود، دست از اعتراض و مبارزه برنخواهند داشت.
در روز جهانی کارگر و روز معلم، رژیم به خوبی خواهد فهمید که با شکنجه و زندانی کردن کارگران، معلمین، دانش‌جویان و سایر فعالین سیاسی، قادر به متوقف کردن جنبش نخواهد بود.
نتیجه‌ی اعمال فشار مضاعف بر رسول بداقی را به زودی از طرف معلمین، کارگران، دانش‌جویان و دانش‌آموزان خواهد دید.
پیام همه‌ی زندانیان سیاسی، به ویژه هم‌بندی‌های رسول بداقی، شرکت یک‌پارچه‌ی مردم در روز جهانی کارگر و روز معلم است.
زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران:
۱. صالح کهندل
۲. جواد فولادوند
۳. سعید ماسوری
۴. رضا اکبری منفرد
۵. محمدعلی منصوری
۶. میثاق یزدان‌نژاد
۷. اسدالله هادی
۸. علی معزی
۹. شاهین ذوقی‌تبار
۱۰. امیر مشهدی‌کاظم
۱۱. سهیل بابادی
۱۲. سعید شیرزاد
۱۳. شاهرخ زمانی
۱۴. محمد جراحی
۱۵. خالد حردانی
۱۶. حشمت‌الله طبرزدی
۱۷. علیرضا فراهانی
۱۸. ایرج حاتمی
۱۹. فرید آزموده
۲۰. افشین حیرتیان
۲۱. لطیف حسنی
۲۲. امیر امیرقلی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر