۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

بیانیه زندانیان سیاسی : “ما همه رسول بداقی هستیم”


بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی در خصوص انتقال ناگهانی رسول بداقی “معلم زندانی” به مکانی نامعلوم
متن بیانیه به شرح زیرمی باشد:
رسول بداقی معلم زندانی است که همچون سایر زندانیان سیاسی به صورت غیرقانونی و ناعادلانه به ۶ سال زندان محکوم و اینک باید آزاد شود. این معلم زندانی طی ۶ سال گذشته در بازداشتگاهها و و زندانهای رژیم جمهوری اسلامی همه نوع زجر و شکنجه را تحمل اما سازش نکرد. از آنجا که سیستم قضایی ـ امنیتی این حکومت ستم گر ، بویی از انصاف نبرده ، به خیال اینکه بتواند با شکستن این معلم زحمتکش خللی در جنبش معلمان بوجود بیاورد او را به جایی نامعلوم انتقال داده و زیر شکنجه مضاعف قرار داده است.
از دیدگاه این سیستم ستمگرانه ، زندانی همچون اسیری است که هر رفتاری با او جایز است! مدعیان دروغین انصاف و عدالت با شهروندان عادی به ویژه زندانیان سیاسی ، هر گونه خواسته اند رفتار ظالمانه کرده اند .در حالیکه با زندانیان نورچشمی و خودی بدلیل اختلاس ، رشوه و فسادهای کلان، ناگزیر شده اند برای مدت موقت دادگاهی برایشان تشکیل داده و مثلا به حبس محکومشان کنند ، تا سر و صداها بخوابد، برخورد به شدت تبعیض آمیزی کرده اند. مگر مرتضی رفیق دوست در اختلاس ۱۲۳ میلیاردی به ۱۵ سال حبس محکوم نشد، اما به توصیه شخص خامنه ای حبس خود را بیرون از زندان گذراند!؟ مگر مرتضوی یک شب بازداشت نشد که با اعمال نفود همین مراکز قدرت ، به سرعت آزاد شد!
اما جرم رسول بداقی ها از دیدگاه این حکومت نیرنگ و فریب این است که با تبعیض ، بی عدالتی، ستم و فساد و اختلاس مبارزه کرده و سازش نمی کنند. جرم زندانیان سیاسی این است که همچون سردار مقدم ها ، سردار رادان ها، سردار رویانیان ها، دادستان مرتضوی ها، قاضی حداد دهنوی ها، رحیمی ها، آقازاده ها، حاجی رفیق دوست ها و امثال او نیستند ، آنها نیز باید دزدی و اختلاس می کردند تا مورد تشویق قرار بگیرند! آری زندانیان سیاسی و معلم زندانی از حقوق کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، خبرنگاران، دانشجویان و آحاد مردم دفاع می کنند.
اینک که تشکل های کارگری و تشکل های معلمین و سایر طبقات اجتماعی تصمیم گرفته اند با اتحاد و همکاری و همدلی با سایر نیروهای اجتماعی و سیاسی، جنبش اعتراضی و دموکراتیک خود را گسترش بدهند، دستگاه امنیتی دست به کار شده است تا با فشار بر فعالین کارگری و معلم ها در روند مبارزه خلل ایجاد کند برای اینکه فهمیده است رهبری این جنبش بزرگ اجتماعی نه در دست افراد و تشکل های خودی است که هر گاه بخواهد آن را منحرف یا متوقف کند ، بلکه در دست تشکل هایی از درون طبقات اجتماعی است که تا رسیدن به حقوق اساسی خود دست از اعتراض و مبارزه برنخواهد داشت.
روز جهانی کارگر و معلم ، رژیم به خوبی خواهد فهمید که با شکنجه و زندانی کردن کارگران، معلمین ، دانشجویان و سایر فعالین سیاسی ، قادر به متوقف کردن جنبش نخواهد بود. نتیجه کار خود در ظلم و ستم مضاعف علیه رسول بداقی را به زودی و از طرف معلمین، کارگران، دانشجویان و دانش آموزان خواهند دید.
پیام زندانیان سیاسی ایران و به ویژه همبندیان بداقی، شرکت یکپارچه در روز جهانی کارگر و معلم است.
جمعی از زندانیان سیاسی زندانهای ایران
اردیبهشت ۱۳۹۴

فرید آزموده، امیر امیرقلی، سهیل بابادی، محمد جراحی، ایرج حاتمی، خالد خردانی، لطیف حسنی، افشین حیرتیان، شاهین ذوقی تبار، شاهرخ زمانی، مهدی شاندیز، سعید شیرزاد، حشمت الله طبرزدی، علیرضا فراهانی، جواد فولادوند، صالح کهندل، سعید ماسوری، علی مشهدی کاظم، علی معزی، پیروز منصوری، اسد الله هادی، میثاق یزدان نژاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر